سیدحسن نصرالله: اسرائیل از بیم پاسخ ایران به کشور‌های غربی پناه برده است | «فواد شکر» فرمانده نبرد‌های اصلی مقاومت بود-راهبرد معاصر

سیدحسن نصرالله: اسرائیل از بیم پاسخ ایران به کشور‌های غربی پناه برده است | «فواد شکر» فرمانده نبرد‌های اصلی مقاومت بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان سخنرانی خود به مناسبت هفتم شهادت فرمانده جهادی ارشد این جنبش، تاکید کرد که راز قدرت حزب‌الله در پایداری است و ضربه زدن به رهبران آن باعث تضعیف اراده آنها برای تداوم راه نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 06
کد خبر: ۲۵۳۵۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را با پرداختن به رشادت‌های «فواد شکر» فرمانده جهادی ارشد این جنبش آغاز کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ممکن است دشمن به دلیل عقل کودکانه‌اش در اقدامی تحریک آمیز، اقدام به شکستن دیوار صوتی بر فراز ضاحیه جنوبی بیروت کند.

وی افزود: راز قدرت ما در پایداری است، زیرا ضربه زدن به رهبران ما، هرگز باعث تضعیف اراده و تصمیم ما برای ادامه راه نخواهد شد.

شهادت فواد شکر باعث تردید در ادامه مقاومت نخواهد شد

سید حسن نصرالله با اشاره به مجاهدت‌های شهید فواد شکر، گفت: فرمانده شهید از نسل بنیانگذار مقاومت و همزمان از رهبران بنیانگذار آن بود.

دبیرکل حزب الله افزود: شهید شکر، مجاهدتهایش را با جابجایی سلاح به جنوب لبنان آغاز کرد و به سطح ایجاد توانایی کنونی در زمینه‌های مختلف رسید.

وی تصریح کرد: شهید فواد شکر در همه نبرد‌های اصلی مقاومت به عنوان فرمانده و مرد میدان حضور داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: شهید فواد شکر از جمله تصمیم گیران در سال ۲۰۰۰ و در جنگ ۲۰۰۶ مسئول اتاق عملیات بود. وی همچنین از روز اول عملیات طوفان الاقصی به طور مداوم در اتاق عملیات حضور داشت.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر از جمله متفکرین استراتژیک مقاومت بود که همواره اندیشه‌ها و پیشنهاد‌های بسیار غنی و فراوانی داشت.

وی ادامه داد: شهید فواد شکر مسئول تهیه پیش نویس‌ها درباره برنامه ریزی برای جنگ و استراتژی‌های جدید بود و در این زمینه همواره ابتکار داشت.

سید حسن نصرالله افزود: این شخصیت مجاهد، همواره به تربیت نیرو‌ها اقدام می‌کرد و در فضایی که در آن کار می‌کرد تأثیرگذار بود. به همین دلیل، بسیاری از شهدای مقاومت، نزد او پرورش یافته بودند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: شهادت شهید فواد شکر، خسارت و ضایعه بزرگی است، اما این امر، به هیچ عنوان باعث شوکه شدن، توقف یا تردید ما نخواهد شد.

او همچنین گفت: یگان‌هایی که شهید فواد شکر فرماندهی آنها را به عهده داشت، همواره در حال توسعه عملیاتشان بودند که این امر را در عملیات اخیر مشاهده کردید.

اسرائیل حتی تشکیل کشور فلسطین در غزه را نیز نخواهد پذیرفت

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که میدان مرکزی نبرد کنونی، فلسطین و نوار غزه است که جبهه‌های پشتیبان نیز به آن اضافه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً شرایطی به وجود آمده است که به درک ماهیت اهداف کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو کمک می‌کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توقف جنگ نیست و در همه پیشنهادهایش برای توافق، بر این نکته تاکید می‌کند.

سید حسن نصرالله افزود: نتانیاهو، خواستار به زانو درآوردن مقاومت فلسطین در نوار غزه و کنترل امنیتی مطلق این باریکه است. رژیم صهیونیستی با برپایی کشور مستقل فلسطین، حتی در نوار غزه موافقت نخواهد کرد.

او تاکید کرد: رژیم اشغالگر از طریق بمباران کرانه باختری، درصدد آواره کردن فلسطینی‌ها به اردن و الحاق رسمی این منطقه از خاک فلسطین به سرزمین‌های اشغالی است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: صهیونیست‌ها می‌گویند کشور فلسطین، وجود ندارد. این در حالی است که برنامه جبهه مقاومت، تشکیل کشور فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه است. بنابراین، کلیه طرح‌هایی که حد فاصل بین این دو دیدگاه، مطرح می‌شوند غیر واقعی هستند و هیچ آینده‌ای نخواهند داشت.

ادعای آمریکا درباره حمایت از کشور مستقل فلسطین کذب محض است

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آمریکا در ۳۱ سال گذشته از زمان توافق اسلو تاکنون درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین سکوت کرده است و ادعا‌های امروزش در این زمینه، دروغ‌پردازی و نفاق است، زیرا در صورت هر گونه رأی گیری درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت، این کشور اقدام به وتوی آن خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی، نشانه از دست رفتن هیمنه و قدرت این رژیم است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با ادعای اینکه از عملکرد نتانیاهو در جنگ، رضایت ندارند، جهانیان را فریب می‌دهند. آنها به طور گسترده به این رژیم سلاح می‌دهند.

در صورت شکست مقاومت غزه، اسرائیل همه مقدسات اسلامی و مسیحی منطقه را نابود می‌کند

سید حسن نصرالله با اشاره به ضرورت بیدار شدن کشور‌های عربی در مقابل خطر کنونی برای منطقه، تاکید کرد: در صورتی که - بنا به فرض محال - مقاومت در غزه شکست بخورد، اسرائیل، همه مقدسات اسلامی و مسیحی، فلسطین، اردن و نظام حاکم بر آن و سوریه و مصر را نابود خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مردم منطقه باید جلوگیری از پیروزی اسرائیل در این جنگ و ممانعت از نابودی مقاومت و قضیه فلسطین را به عنوان یک هدف برای خودشان تعریف کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: آنهایی که در لبنان درباره پیروزی مقاومت اظهار نگرانی می‌کنند، باید حجم خطرات حوادث کنونی منطقه را در صورت پیروزی دشمن درک کنند.

شهادت هنیه و فواد شکر باعث تغییر در ماهیت رویارویی با دشمن نخواهد شد

سید حسن نصرالله با اشاره به ترور شهیدان فواد شکر و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: اگرچه ترور این دو شهید یک دستاورد برای رژیم صهیونیستی است، اما باعث هیچ گونه تغییری در ماهیت نبرد نخواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: بی تردید شهادت شهید اسماعیل هنیه، خسارت بزرگی برای ملت فلسطین و محور مقاومت است، اما این امر باعث تضعیف و شوکه شدن ما نخواهد شد و که افزایش عملیات مقاومت گواهی بر آن است.

وی افزود: این ترورها، باعث دشوارتر شدن وضعیت دشمن شده است، زیرا عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری گسترش و مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی گسترش یافته است. علاوه بر این، دشمن از نظر اقتصادی دچار زیان‌های متعددی در همه زمینه‌ها شده است.

اسرائیل از بیم پاسخ ایران و حزب‌الله به کشور‌های غربی پناه برده است

سید حسن نصرالله تاکید کرد: رژیم اسرائیل که در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه جنگیده است، امروزه از پاسخ ایران و حزب الله به شدت ترسیده و برای دفاع از خود به کشور‌های غربی پناه برده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: رادار‌های اسرائیل و ماهواره‌های آمریکا از ترس پاسخ ایران و حزب الله در آماده باش کامل هستند و پهپاد‌های ما امروز به شرق شهر عکا رسیدند.

وی تصریح کرد: حزب الله، ایران و یمن ملزم به پاسخ به دشمن هستند. دشمن نیز منتظر این پاسخ است که ما به تنهایی یا به همراه جبهه مقاومت به این رژیم پاسخ خواهیم داد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از جبهه‌های پشتیبان مقاومت در لبنان، عراق و یمن خواست به پشتیبانی و حمایت از غزه ادامه دهند.

سید حسن نصرالله افزود: ما به رژیم اشغالگر پاسخ خواهیم داد و این پاسخ، قوی و تاثیرگذار خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: امروزه، همه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به شدت نگران پاسخ مقاومت هستند و این حالت انتظار، بخشی از نبرد است.

او تصریح کرد: این نبرد بزرگ است و خون شخصیت‌های ارزشمند و عزیزی ریخته شده است و حمله خطرناکی است که مقاومت فارغ از هر گونه پیامدی، از انتقام آن صرف نظر نخواهد کرد.

سید حسن نصرالله افزود: پاسخ ما قطعی، قوی، مؤثر و تأثیرگذار خواهد بود و در روز‌های آتی، در میدان به دشمن پاسخ خواهیم داد.

انهدام امکانات دشمن در شمال اراضی اشغالی نیم ساعت زمان نیاز دارد

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: ما در لبنان، نگران وضعیت کشورمان و هموطنانمان هستیم، اما کسی نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که با دشمن، مانند ۱۰ ماه پیش تاکنون تعامل کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: می‌توانیم کارخانه‌های صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی را در عرض یک ساعت، نابود کنیم و انهدام توانمندی‌ها و امکانات دشمن در این منطقه، فقط به نیم ساعت زمان نیاز دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اقدام جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شکستن دیوار صوتی بر فراز لبنان نیز گفت: مهم‌تر از دیوار صوتی، ارسال پهپاد‌های مقاومت به داخل سرزمین‌های اشغالی است که باعث به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار