پزشکیان: نه ظلم کنیم، نه ظلم بپذیریم و نه مقابلش سکوت کنیم سردار احمدی مقدم: تسریع در اصلاحات داخلی لازم است؛ الان ۷۰ درصد مردم می‌گویند نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهیم، ولی باید در آن اصلاحاتی صورت بگیرد؛ این پیام ملت است که باید شنیده شود پیام سردار مجید موسوی به خانواده شهید ماکان نصیری: شما بستر لازم را در جامعه اسلامی برای قهرمان پروری و شهادت مهیا نمودید پزشکیان به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفت تجهیز یگان‌های نیروی زمینی ارتش به سامانه‌ها، تسلیحات و ارتقاء توان رزمی امیر پوردستان: مصلحت نظام ایجاب کند، با انجام عملیات‌های پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم جزئیات تعطیلی‌های مراسم تشییع و تدفین رهبر شهید به روایت سخنگوی دولت پزشکیان پزشکیان: هیچ مذاکره‌ای درباره موشک‌های بالستیک صورت نگرفته و نخواهد گرفت شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند

موافقت پزشکیان با پس گرفتن شکایات نهاد‌های دولتی از اهالی رسانه

موافقت پزشکیان با پس گرفتن شکایات نهاد‌های دولتی از اهالی رسانه رئیس‌جمهور به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار با درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران مبنی بر «پس گرفتن شکایات نهاد‌های دولتی از اهالی رسانه به صرف فعالیت رسانه‌ای آنها» موافقت کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 07
کد خبر: ۲۵۳۷۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در نامه‌ای به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور چهاردهم درخواست کرد که نهاد‌های دولتی شکایات خود از اهالی رسانه را که به صرف فعالیت رسانه‌ای آنها صورت گرفته، پس بگیرند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پزشکیان - متن نامه اکبر منتجبی رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران خطاب به رئیس جمهور به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری محترم

با سلام و احترام

همانگونه که احتمالاً ًمستحضرید طی سال‌های گذشته شکایات قضائی متعددی از سوی مقامات و نهاد‌های دولتی از خبرنگاران و اهالی رسانه عمدتاً بخاطر ایفای وظایف حرفه‌ای به عمل آمده است. هرچند ارزیابی دقیقی از تعداد این شکایات وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد تعداد آنها بسیار زیاد است و از این بابت تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در گیرودار پرونده‌های قضائی و جریمه و حبس هستند.

با توجه به دیدگاه‌های مطرح شده از سوی جناب‌عالی در زمان تبلیغات انتخاباتی و مشی تاکید شده از سوی شما، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تقاضا دارد طی فرمانی از نهاد‌های دولتی زیر نظر خود بخواهید آن دسته از شکایات خود از اهالی رسانه را که به صرف فعالیت رسانه‌ای ایشان صورت گرفته پس بگیرند. طبیعتأ این اقدام به عنوان حسن نظر دولت حضرت‌عالی به فعالیت رسانه‌های رسمی تلقی می‌گردد و معنای محق یا غیرمحق بودن هیچکدام از طرفین را ندارد.

این اقدام همچنین به‌عنوان عملی در راستای حمایت دولت محترم از فعالیت آزاد رسانه‌ها تلقی می‌گردد. ما همچنین امیدواریم طی فعالیت دولت چهاردهم، مدیران دولتی با باور به اهمیت فعالیت رسانه‌های مستقل و اصل شفافیت با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران با سعه صدر برخورد کنند./ مهر 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار