واکنش جهاد اسلامی به بمباران مدرسه مصطفی حافظ در غزه-راهبرد معاصر

واکنش جهاد اسلامی به بمباران مدرسه مصطفی حافظ در غزه

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به بمباران مدرسه «مصطفی حافظ» در غرب شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 20
کد خبر: ۲۵۵۰۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد، کشتاری که ارتش رژیم اشغالگر در مدرسه «مصطفی حافظ» در غرب شهر غزه مرتکب شد دال‌بر اعطای مجوز از سوی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی برای تداوم کشتار است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد فریبکاری دولت جو بایدن درجریان مذاکرات با هدف تحمیل دیکته‌های کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ملت فلسطین بوده است.

سازمان دفاع شهری در نوار غزه اخیرا از هدف قرار دادن مدرسه «مصطفی حافظ» واقع در غرب شهر غزه و شهادت دست‌کم ۱۲ تن در نتیجه آن خبر داد.

پیشتر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود بیش از نیمی از مدارس غزه که در ۱۰ ماه گذشته و پس از شروع جنگ غزه در ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳ به پناهگاه‌هایی برای سرپناه دادن به آوارگان فلسطینی و غیرنظامیان تبدیل شده‌اند، «به‌طور عامدانه و مستقیم»، آماج حملات قرار گرفته‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۲ هزار نفر در این جنگ، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده