احتمال دعوت این ۲ بازیکن به تیم ملی-راهبرد معاصر

احتمال دعوت این ۲ بازیکن به تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به دعوت بازیکنان برای دیدار‌های انتخابی جام جهانی گفت: بازیکنان را بر اساس سه شاخص دعوت کردیم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 01
کد خبر: ۲۵۶۱۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر قلعه نویی عصر روز یکشنبه در حاشیه تمرین تیم ملی گفت: ابتدا ایام سوگواری ماه صفر را تسلیت عرض می‌کنم. درباره بازی هم باید بگویم به اصطلاح اولین هفته از فیفا دی در مرحله انتخابی جام جهانی است هر هفته بازیکنان خارجی را رصد کردیم لیگ‌های داخلی را نیز با حضور مربیان بررسی کردیم. بر اساس آمادگی بازیکنان و سه شاخص: تطبیق با افکار تاکتیکی دوم رسیدن به مرحله نهایی و سوم شیب ملایم جوانگرایی بازیکنان را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: بازی با امارات خیلی سخت است. اینجا به تیم ملی کشور زمین نمی‌دهند، اما آنجا اقامت و پاسپورت می‌دهند. الان دغدغه تیم‌های حاضر در بازی‌های آسیایی را هم دارم، چون آنها هم تیم ملی حساب می‌شوند. حیف است تیم‌های پرطرفدار ما زمین چپن ندارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: بر اساس افکاری که در ذهن داریم بازیکنان خود را انتخاب کردیم. سن برای ما یک عدد است. در‌های تیم ملی همیشه باز است. امیدوارم همه حمایت کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد.

او درباره عدم دعوت از سحرخیزان و حسین‌نژاد تاکید کرد: همیشه این انتقاد‌ها بوده است. یکسری علاقه‌ها هست و تماشاگران گاهی یکسری بازیکنان را دوست دارند. بازیکنان جوان را که کسی هنوز خیلی نمی‌شناخت آوردیم و انتقاد کردند، اما الان همان بازیکنان را در تیم‌های مهم داریم. سحرخیزان و حسین‌نژاد را هر هفته رصد می‌کنیم. احتمال اینکه اردو‌های بعدی باشند وجود دارد.

او درباره برگزاری بازی بازی با قرقیزستان در فولادشهر اصفهان گفت: درباره میزبانی اصفهان نیز همه کمک کردند تا این بازی برگزار شود. همه جای ایران سرای من است. من دوست داشتم بازی در مشهد برگزار شود، اما متأسفانه همکاری لازم صورت نگرفت. مردم هیچوقت پشت تیم‌ملی را خالی نکردند و مطمئنم همچنان حمایت خواهند کرد.

او درباره حریف‌های تیم ملی ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ تصریح کرد: قرقیزستان در بازی اخراجی داد، اما خیلی خوب بازی کرد. آنهایی که می‌گویند حریفان ضعیف هستند اطلاع کافی ندارند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قبلاً نگران وضعیت بازیکنان پس از جابجایی در لیگ برتر بودید گفت: اردو شرایط خاص خودش را دارد. چون اینجا برای هشتاد میلیون نفر بازی می‌کنید. بار مسئولیت همه ما در تیم ملی چند برابر است.

وی افزود: من دیروز درباره همین موضوع که مطرح کردید با بازیکنان صحبت کردم. از آنها خواستم تمام فکر و ذکر خود را روی این موضوع بگذارند که مردم را خوشحال کنیم. خوشبختانه بازیکنان از این فضا هم خارج شده‌اند و از نقل و انتقالات بیرون آمده‌اند. اینجا بر اساس آمادگی که در لیگ بوده‌اند وارد شده‌اند.

وی درباره انتخاب نهایی خود در لیست فعلی تیم ملی یادآور شد: شاید باید نگویم، اما پس از بازی‌های هفته سوم یکی دو نفر هم تغییر دادیم. حالا روزی به دفتر ما خواهید آمد و جدولی که برای هر بازیکن تهیه کرده‌ایم را خواهید دید.

قلعه‌نویی درباره عملکرد کیومرث هاشمی وزیر پیشین ورزش و روی کارآمدن احمد دنیامالی خاطرنشان کرد: ابتدا باید از مهندس هاشمی نهایت تشکر را داشته باشم. از روزی که آمد کار‌های مهمی مثل انتقال سهام استقلال و پرسپولیس را انجام داد. در زمان ملوان افتخار همکاری را داشتم. او هم کاملاً از جنس ورزش است. با او تلفنی صحبت کردم. قول داده اند به همراه آقای صالحی امیری در بازی اول بیایند و از نزدیک بازی را تماشا کنند.

او در پایان گفت: امیدوارم مشکلات ورزشگاه آزادی هم حل شود تا میزبانی‌ها هم برطرف شود. باید از همه مسئولان اصفهان هم تشکر کنم که خیلی کمک کرد تا این بازی برگزار شود./ خبرورزشی

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده