جهاد اسلامی: دولت آمریکا شریک در جنایات رژیم صهیونیستی است-راهبرد معاصر

جهاد اسلامی: دولت آمریکا شریک در جنایات رژیم صهیونیستی است

جنبش جهاد اسلامی در واکنش به شهادت زن آمریکایی مدافع فلسطین در کرانه باختری اعلام کرد دولت آمریکا شریک در جنایات رژیم صهیونیستی است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 07
کد خبر: ۲۵۶۵۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش جهاد اسلامی در واکنش به شهادت زن آمریکایی مدافع فلسطین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا شریک در جنایات رژیم صهیونیستی است.

 

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری شهاب فلسطین، در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: شهادت فعال حقوق بشر آمریکایی از سوی رژیم اشغالگر جنایت جنگی جدیدی است که به سری جنایاتی که این رژیم در مقابل چشم تمام جهان مرتکب شده، اضافه شده است.

 

جهاد اسلامی افزوده است: سکوت دولت آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر آن را در شراکت کامل با این رژیم قرار می‌دهد و تمایزی که دولت آمریکا بین شهروندانش بر مبنای سیاسی قائل می‌شود، تحقیر تمام ارزش‌هایی است که ادعا می‌کند و فرقی بین کسانی که توسط نظامیان رژیم اشغالگر در اسارت کشته می‌شوند و چه در جهت همبستگی با مردم ما، وجود ندارد.

 

بر اساس گزارش‌ها و به گفته شاهدان عینی، عایشه نور ازگی ایگی فعال زن آمریکایی ترک تبار روز جمعه در جریان تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در شهرک بیتا واقع در منطقه نابلس در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نیرو‌های اسرائیلی کشته شد.

 

«فواد نفا» مدیر بیمارستان رافدیه اعلام کرده است که ایگی که تابعیت دوگانه ترکیه و آمریکا را داشت، درحالی به بیمارستان منتقل شد که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

 

ایگی که در سال ۱۹۹۸ در شهر آنتالیا ترکیه به دنیا آمد، برغم تلاش تیم‌های پزشکی برای احیای او، جان خود را از دست داد.

 

منابع محلی اعلام کردند به دنبال حمله نظامیان اشغالگر به این راهپیمایی، جوانان فلسطینی با آنها درگیر شدند که در جریان آن، نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک تیر جنگی، بمب‌های صوتی و گاز سمی اشک آور به طرف تظاهرات کنندگان کردند که بر اثر آن، این شهروند آمریکایی کشته شد.

 

این منابع اشاره کردند که زن کشته شده، شهروند آمریکا و دارای اصالت ترکیه‌ای است که در چارچوب فراخوان «فزعه» برای حمایت از کشاورزان فلسطینی در مقابل حملات و تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر صهیونیست فعالیت می‌کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده