حکیم زاده: ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم-راهبرد معاصر
قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی»

حکیم زاده: ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۷۰۰ کلاس درس با تراکم جمعیت بالای ۴۰ نفر دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضوان حکیم زاده، در میزگرد آموزشی بررسی راهکار‌های ارتقا کیفیت مدارس دولتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده بود با اشاره به مفهوم عدالت آموزشی گفت: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی با ادعای ابن مطلب که ۹۸ درصد دانش آموزانی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند، الزاماً همه دروس را یاد نمی‌گیرند، گفت: برخی مفاهیم را آنقدر تکرار کردیم که باورمان شده است مدارس دولتی بد و مدارس غیردولتی خوب هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عده‌ای مدارس دولتی را بی‌کیفیت و مدارس غیردولتی را با کیفیت می‌دانند، گفت: اگر مدارس سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.

حکیم زاده با بیان اینکه همچنین معلمان مدارس دولتی به لحاظ انگیزه و کیفیت در ارائه آموزش بهتر هستند، عنوان کرد: باید روی مهارت‌های سواد پایه تأکید کنیم.

وی یادآور شد: این اشتباه است که گمان کنیم مشکل یادگیری دانش آموزان از معلم است، حال آنکه تراکم بالای کلاس‌های درس باعث یاد گرفتن دانش آموزان می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۷ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم و برای رسیدن به عدالت آموزشی باید تراکم بالای کلاس‌های درس را کاهش داد. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده