هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا

حکیم زاده: ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۷۰۰ کلاس درس با تراکم جمعیت بالای ۴۰ نفر دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضوان حکیم زاده، در میزگرد آموزشی بررسی راهکار‌های ارتقا کیفیت مدارس دولتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده بود با اشاره به مفهوم عدالت آموزشی گفت: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی با ادعای ابن مطلب که ۹۸ درصد دانش آموزانی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند، الزاماً همه دروس را یاد نمی‌گیرند، گفت: برخی مفاهیم را آنقدر تکرار کردیم که باورمان شده است مدارس دولتی بد و مدارس غیردولتی خوب هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عده‌ای مدارس دولتی را بی‌کیفیت و مدارس غیردولتی را با کیفیت می‌دانند، گفت: اگر مدارس سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.

حکیم زاده با بیان اینکه همچنین معلمان مدارس دولتی به لحاظ انگیزه و کیفیت در ارائه آموزش بهتر هستند، عنوان کرد: باید روی مهارت‌های سواد پایه تأکید کنیم.

وی یادآور شد: این اشتباه است که گمان کنیم مشکل یادگیری دانش آموزان از معلم است، حال آنکه تراکم بالای کلاس‌های درس باعث یاد گرفتن دانش آموزان می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۷ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم و برای رسیدن به عدالت آموزشی باید تراکم بالای کلاس‌های درس را کاهش داد. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار