حکیم زاده: ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم-راهبرد معاصر
انهدام باند ۹ نفره موبایل‌قاپان در تهران اختلال اینترنت برطرف شد مبلغ وثیقه تعهدات آموزش رایگان رشته‌های علوم پزشکی اعلام شد اطلاعیه انتقال پایانه مسافری شرق قدیم به پردیس مسافری شرق تکلیف مجدد آموزش و پرورش برای بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان بازگشت سازمان سنجش، پذیرش و ارزشیابی به زیرمجموعه وزارت علوم افزایش ۴۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در بودجه ۱۴۰۴ علائم سنگ کلیه در کودکان را بشناسید جزییات جدید از پرونده چای دبش | ماجرای ثبت چای‌های مخلوط ایرانی- خارجی به عنوان چای هندی دمای منفی ۱۱ در ۳ استان + جزئیات یخبندان در شهرهای ایران دستگیری عامل شهادت ۳ مامور پلیس آگاهی گیلان تخصیص بیش از ۲۰۰۰ ردیف استخدامی جذب اعضای هیئت علمی به دانشگاه‌ها آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۳ در ۱۳ دی ماه برگزار می‌شود باند ترانزیت و توزیع مواد مخدر ۴ استان متلاشی شد جریمه ۳۵۰ هزار تومانی برای خودروهای تک‌سرنشین در اتوبان همت

حکیم زاده: ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۷۰۰ کلاس درس با تراکم جمعیت بالای ۴۰ نفر دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضوان حکیم زاده، در میزگرد آموزشی بررسی راهکار‌های ارتقا کیفیت مدارس دولتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده بود با اشاره به مفهوم عدالت آموزشی گفت: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی با ادعای ابن مطلب که ۹۸ درصد دانش آموزانی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند، الزاماً همه دروس را یاد نمی‌گیرند، گفت: برخی مفاهیم را آنقدر تکرار کردیم که باورمان شده است مدارس دولتی بد و مدارس غیردولتی خوب هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عده‌ای مدارس دولتی را بی‌کیفیت و مدارس غیردولتی را با کیفیت می‌دانند، گفت: اگر مدارس سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.

حکیم زاده با بیان اینکه همچنین معلمان مدارس دولتی به لحاظ انگیزه و کیفیت در ارائه آموزش بهتر هستند، عنوان کرد: باید روی مهارت‌های سواد پایه تأکید کنیم.

وی یادآور شد: این اشتباه است که گمان کنیم مشکل یادگیری دانش آموزان از معلم است، حال آنکه تراکم بالای کلاس‌های درس باعث یاد گرفتن دانش آموزان می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۷ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم و برای رسیدن به عدالت آموزشی باید تراکم بالای کلاس‌های درس را کاهش داد. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده