صدور احکام سنگین برای متهمان پرونده تعاونی اعتباری مولی‌الموحدین رد چراغ قرمز گران تمام می‌شود؛ ۵ نمره منفی برای شخصی‌ها، ۱۰ نمره برای عمومی‌ها تعطیلی مدارس سیستان و بلوچستان فردا سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ انتشار دفترچه آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۴ مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک خودرو ساعت اتمام طرح ترافیک تهران واکنش دادستانی به ماجرای خودکشی جوان الیگودرزی با سلاح گرم؛ سرلک هیچ پرونده قضایی نداشت؛ ادعای رسانه‌های معاند واقعیت ندارد افشای جزئیات تازه از بازداشت مرد مدعی مقابله با بدحجابی؛ نه سلاح داشت، نه مجوز تاخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس ۶ شهرستان خوزستان شناسایی باند ۵ نفره کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی افشاگری استاندار تهران درباره صدور پروانه‌های محرمانه در حریم پایتخت شرط جدید معافیت از سربازی اعلام شد ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۵ تمدید شد+ جزئیات جزئیات آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق سال ۱۴۰۴ قوه قضاییه: شایعات پیرامون برخی مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کذب است؛ بازداشت یا کشف فساد نداشته‌ایم دستگیری مرد آبادانی که فیلم کتک زدن پدرش در فضای مجازی وایرال شد+ عکس

حکیم زاده: ۷۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۷۰۰ کلاس درس با تراکم جمعیت بالای ۴۰ نفر دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضوان حکیم زاده، در میزگرد آموزشی بررسی راهکار‌های ارتقا کیفیت مدارس دولتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده بود با اشاره به مفهوم عدالت آموزشی گفت: باید در وهله اول به معنای عدالت آموزشی توجه کنیم که فراهم کردن آموزش برای همه دانش‌آموزان و در مرحله دوم ارتقای کیفیت آموزشی است.

وی با ادعای ابن مطلب که ۹۸ درصد دانش آموزانی که وارد دوره ابتدایی می‌شوند، الزاماً همه دروس را یاد نمی‌گیرند، گفت: برخی مفاهیم را آنقدر تکرار کردیم که باورمان شده است مدارس دولتی بد و مدارس غیردولتی خوب هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عده‌ای مدارس دولتی را بی‌کیفیت و مدارس غیردولتی را با کیفیت می‌دانند، گفت: اگر مدارس سمپاد را از مدارس دولتی و مدارس خاص را از مدارس غیردولتی حذف کنیم، عملکرد مدارس دولتی از غیردولتی بهتر است.

حکیم زاده با بیان اینکه همچنین معلمان مدارس دولتی به لحاظ انگیزه و کیفیت در ارائه آموزش بهتر هستند، عنوان کرد: باید روی مهارت‌های سواد پایه تأکید کنیم.

وی یادآور شد: این اشتباه است که گمان کنیم مشکل یادگیری دانش آموزان از معلم است، حال آنکه تراکم بالای کلاس‌های درس باعث یاد گرفتن دانش آموزان می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۷ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با جمعیت بالای ۴۰ نفر داریم و برای رسیدن به عدالت آموزشی باید تراکم بالای کلاس‌های درس را کاهش داد. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار