در پی انفجار‌های لبنان؛ وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به اسرائیل می‌رود-راهبرد معاصر

در پی انفجار‌های لبنان؛ وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به اسرائیل می‌رود

یک رسانه آمریکایی در پی انفجار‌های لبنان اعلام کرد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز‌های یکشنبه و دوشنبه آینده برای گفتگو در مورد تنش فزاینده با لبنان به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر می‌کند تا با مقامات تل آویو دیدار و گفتگو کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 17
کد خبر: ۲۵۷۶۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ تارنمای خبری آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی و یک مقام آمریکایی اعلام کرد که انتظار می‌رود لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در روز‌های یکشنبه و دوشنبه برای گفتگو در مورد تنش فزاینده با لبنان به اسرائیل سفر کند.

آکسیوس ادامه داد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

پنتاگون پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آستین روز یکشنبه در یک تماس تلفنی به یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در مورد «عواقب مخربی که تشدید تنش بر مردم اسرائیل، لبنان و منطقه وسیع‌تر خواهد داشت» هشدار داده است.

حزب الله لبنان روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‏

حزب‌الله افزود: نهاد‌های ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجار‌های همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

فرستاده ویژه آمریکا در لبنان، به رهبران اسرائیل هشدار داده است که تشدید درگیری و تنش با حزب‌الله لبنان می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود و در عین حال به هدف اسرائیل برای بازگرداندن ساکنان آواره در شمال این کشور به خانه‌هایشان آسیب می‌رساند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار