پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

وزارت صمت‌ موظف به رفع عوامل "عدم ایمنی بدنه خودروها" است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، وزارت صمت موظف شد تا شرکت‌های خودروساز را مکلف کنند که اقدام به شناسایی و رفع عوامل ناایمنی بدنه خودروها کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 24
کد خبر: ۲۵۸۲۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه از موظف شدن وزارت صمت برای "بالا بردن ایمنی بدنه خودروهای ساخت داخل" خبر داد.

 

سؤال تسنیم اینگونه مطرح شد: بنابر اعلام رسمی پلیس، بخش عمده‌ای از مرگ و میر ایرانیان در تصادفات جاده‌ای به علت عدم ایمنی حداقلی خودروهای تولید داخل است. آنگونه که رئیس پلیس راهور اعلام کرده؛ مسأله ایمنی بدنه خودروهای داخلی هنوز جزو استانداردهای الزامی برای خودروسازان داخلی نیست؛ حال با توجه به مرگ سالیانه بیش از 20 هزار ایرانی در این تصادفات آیا تا به امروز دادستانی استان‌ها به پرونده نقش مستقیم خودروسازان در این مرگ و میرهای جاده‌ای ورود کرده‌اند؟ تا به امروز چه تعداد پرونده در این خصوص تشکیل شده و در صورت عدم تشکیل علت چه بوده است؟

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سؤال تسنیم گفت: ایمنی خودروها و توجه به سلامت مردم، مسأله مهم و مورد عنایت دستگاه قضا بوده است؛ بحث تصادفات منجر به ضرب و جرح و مرگ، فقط به ناایمنی خودروها برنمی‌گردد و مسائلی مانند وضع آب و هوا، مهارت راننده و جاده، علت‌های مختلف آن است که یکی از آن‌ها بحث عدم ایمنی خودروهاست.

 

وی افزود: یکی از موضوعات جلسات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که 15 اسفند سال گذشته به ریاست رییس قوه قضاییه برگزار شد، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این شورای عالی فراقوه‌ای است و معاون اول ریاست جمهوری و برخی معاونین مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور عضو آن هستند و مصوبات آن بعد از تایید سران قوا لازم‌الاجراست.

 

جهانگیر تصریح کرد: در جلسه 15 اسفند وزارت صمت موظف شد تا با همکاری سازمان ملی استاندارد، شرکت‌های خودروساز را مکلف کنند که راستای رتبه‌بندی ملی ایمنی خودروها اقدام به شناسایی و رفع عوامل ناایمنی خودروها کنند؛ وزارت صمت باید گزارش‌های خود را در فواصل 6 ماه به شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم اعلام کند که در حال اخذ نخستین گزارش هستیم تا ببنیم چه اتفاقی افتاده است.

 

وی یادآور شد: در خصوص بالا بردن ایمنی خودروها اقداماتی توسط دادستانی‌ و معاونت حقوق عامه دادستانی کل انجام شده است و بعضی از خودروسازان هم تلاش می‌کنند تا ایمنی خودروها بالا برود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده