توئیت عبری جدید رسانه رهبر انقلاب: منفورترین سازمان و باند حاکم در دنیا رژیم صهیونی است ابوترابی فرد: باید رئیس جمهور و دولت را یاری کنیم/ سال‌هاست بهره‌وری در ایران صفر است مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: بخش زیادی از توان عملیاتی اسرائیل در جنگ ۱۲ روزه از مدار خارج شد پاسخ حضرت آیت الله خامنه‌ای به نامه نوه سردار حاجی زاده رایزنی در خصوص لایحه اصلاح ماده ۱۰۶ قانون مدیریت خدمات کشوری / سرانجام فاصله حقوق شاغلان و بازنشستگان رهبر معظم انقلاب: در جنگ ۱۲ روزه برنامه‌ریزی ۲۰ ساله دشمن شکست خورد رهبر انقلاب امشب با مردم ایران سخن خواهند گفت عارف: عوائد حاصل از مصوبه بنزین در قالب کالابرگ به مردم ارائه می‌شود سخنگوی سپاه: در جنگ اخیر، مراکز اطلاعاتی و تنها پالایشگاه فعال اسرائیل را هدف قرار دادیم/ آمادگی امروز ما حداقل ۴۰ درصد افزایش یافته جزئیات بازنشستگی اجباری اساتید دانشگاه فرهنگیان سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی تصویب شد/ جزئیات اجرایی به زودی اعلام می‌شود سخنگوی دولت جزئیات بنزین ۳ نرخی را اعلام کرد/ اعلام خودروهای مشمول نرخ آزاد بنزین پیش بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴ کشف محموله سنگین اقلام ضدامنیتی گروهک‌های ضدانقلاب در ارومیه استاد ایرانی دانشگاه اوکلاهاما آزاد شد؟ / وحید عابدینی کیست؟ + عکس

شتاب مجلس در رسیدگی به پرونده تایید صلاحیت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی، عمومی و گزینش پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ در این کمیسیون خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۵۸۷۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان عظیمی راد در تشریح دستور کار روز یکشنبه ۹ مهر ماه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در نشست امروز تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی و عمومی و گزینش پذیرفته شدگان در چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان آموزش و پرورش و هیات عالی گزینش و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اعتراضات رد صلاحیت‌های آزمون آموزش و پرورش با دلایل مختلف صورت پذیرفته است، افزود: دلایلی همچون مشکلات گزینشی بعد از فارغ التحصیلی، رد صلاحیت به واسطه مصاحبه صورت گرفته در قالب کد ۱۹، کد ۵ برای دانشجو معلمان، کد ۶ در قالب عدم صلاحیت علمی و نداشتن حد نصاب نمره قبولی و بند ۲، در نشست امروز به صورت ویژه مطرح شد، در این جلسه حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر اصفهان درخواست اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه ارزیابی و مصاحبه تخصصی گزینش داوطلبان را داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست مسئولان مربوطه پاسخگوی نمایندگان در خصوص رد صلاحیت شده‌های گزینش آموزش و پرورش بودند، اظهار داشت: مسئولان حاضر در جلسه اعتقاد داشتند مشکل اصلی رد صلاحیت‌ها به واسطه کد‌های (۱۹)، (۵)، (۶) و (۲) گزینش نبوده است، بلکه مسئله اصلی در فرآیند دعوت داوطلبان در آزمون استخدامی است، افزود: دو مسئله اساسی در این نشست به صورت جزئی مطرح شد، نخست سازمان اموراستخدامی ظرف یک الی دو سال گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر ماده ۱۳ و ۱۴ دستورالعمل جذب امور استخدامی صادره کرده است که براساس آن ۳ برابر ظرفیت استخدامی پذیرش صورت گرفته است، همین مسئله منجر شده حجم کاری اداره گزینش افزایش یابد و همچنین یک نفر از سه نفر باید در صلاحیت‌ها مورد پذیرش قرار بگیرند در چنین شرایطی عنوان می‌شود که داوطلب با چه دلیلی در گزینش رد صلاحیت شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار