خطیب‌زاده: دادگاه نورنبرگ خاورمیانه برای محاکمه عاملان نسل‌کشی در فلسطین تشکیل شود قالیباف: کشورهای مسلمان در مقابل رژیم صهیونیستی از قدرت استفاده کنند ابوترابی: همه‌ی دستگاه‌ها هزینه‌ها را کاهش دهند/ لزوم اصلاح نظام بانکی بقائی: تحریم‌های آمریکا علیه ایرانیان، جنایت علیه بشریت است رئیس‌جمهور: اختلافات و دعواهای جناحی را کنار بگذاریم/قلدری در مسئولیت‌ها ممنوع! فرمانده سپاه تهران: در جنگ ۱۲روزه کل ناتو را شکست دادیم جدال دولت و مجلس بر سر تغییر ۴ وزیر پزشکیان پزشکیان: ‌بی‌عدالتی‌ها را از بین خواهیم برد/ ایرانی‌ها لیاقت بهترین زندگی را دارند زنگنه: پزشکیان رگ خواب مجلس را می‌داند حسن پور: آمریکایی ها از هیچ ظلمی علیه ملت ایران دریغ نکرده اند سازمان اطلاعات سپاه: دستگیری تعدادی از پرسنل مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه صحت ندارد پزشکیان در گفت‌و‌گو با مکرون: آمریکا و اروپا باید با اثبات صداقت خود اعتماد ایران را جلب کنند کارمندان و حقوق بگیران بخوانند؛ آیین نامه نحوه تشکیل و فعالیت صندوق‌های بازنشستگی مکمل غیردولتی و حساب‌های انفرادی مکمل اعلام اسامی شرکت‌های پیمانکار ذی‌نفع به کارگروه بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت سرلشکر رحیم صفوی: بسیج ستون امنیت کشور است

شتاب مجلس در رسیدگی به پرونده تایید صلاحیت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی، عمومی و گزینش پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ در این کمیسیون خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۵۸۷۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان عظیمی راد در تشریح دستور کار روز یکشنبه ۹ مهر ماه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در نشست امروز تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی و عمومی و گزینش پذیرفته شدگان در چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان آموزش و پرورش و هیات عالی گزینش و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اعتراضات رد صلاحیت‌های آزمون آموزش و پرورش با دلایل مختلف صورت پذیرفته است، افزود: دلایلی همچون مشکلات گزینشی بعد از فارغ التحصیلی، رد صلاحیت به واسطه مصاحبه صورت گرفته در قالب کد ۱۹، کد ۵ برای دانشجو معلمان، کد ۶ در قالب عدم صلاحیت علمی و نداشتن حد نصاب نمره قبولی و بند ۲، در نشست امروز به صورت ویژه مطرح شد، در این جلسه حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر اصفهان درخواست اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه ارزیابی و مصاحبه تخصصی گزینش داوطلبان را داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست مسئولان مربوطه پاسخگوی نمایندگان در خصوص رد صلاحیت شده‌های گزینش آموزش و پرورش بودند، اظهار داشت: مسئولان حاضر در جلسه اعتقاد داشتند مشکل اصلی رد صلاحیت‌ها به واسطه کد‌های (۱۹)، (۵)، (۶) و (۲) گزینش نبوده است، بلکه مسئله اصلی در فرآیند دعوت داوطلبان در آزمون استخدامی است، افزود: دو مسئله اساسی در این نشست به صورت جزئی مطرح شد، نخست سازمان اموراستخدامی ظرف یک الی دو سال گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر ماده ۱۳ و ۱۴ دستورالعمل جذب امور استخدامی صادره کرده است که براساس آن ۳ برابر ظرفیت استخدامی پذیرش صورت گرفته است، همین مسئله منجر شده حجم کاری اداره گزینش افزایش یابد و همچنین یک نفر از سه نفر باید در صلاحیت‌ها مورد پذیرش قرار بگیرند در چنین شرایطی عنوان می‌شود که داوطلب با چه دلیلی در گزینش رد صلاحیت شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر