سردار فدوی: اسرائیلی‌ها از ایران تو دهنی محکمی خوردند اولین واکنش شمخانی به حواشی فیلم جنجالی عروسی دخترش: حرامزاده‌ها، من هنوز زنده‌ام عزل ۵ مدیر دولتی در پی گزارش‌های مردمی / سامانه فواد برای ثبت شکایات مردم راه اندازی شد + فیلم سرلشکر پاکپور: سپاه پاسداران برای تقویت پیوند‌های راهبردی با نیرو‌های مسلح یمن آمادگی دارد واکنش ضرغامی به فیلم عروسی دختر شمخانی سردار نقدی در مورد ادعای ترور مرحوم رئیسی توسط اسرائیل: در بررسی هیات‌های فنی به هیچ چیزی برخورد نکرده‌اند که قرینه‌ای برای وجود یک عامل خارجی باشد اظهارات یک نماینده مجلس درباره ادعای ازدواج اتباع خارجی با زنان ایرانی برای اخذ تابعیت بیانیه سپاه در پی ترور «ملاکمال» معتمد بلوچ آخرین مهلت استعفا برای داوطلبان شوراها امروز به پایان می‌رسد وزیر کشور: خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده در جنگ ۱۲ روزه پرداخت می‌شود معاون رئیس‌جمهور: تعطیلی پنجشنبه‌ها فعلاً ممکن نیست پزشکیان: مردم در دریافت خدمات، به خودی و غیر خودی تقسیم نشوند/ نگرانی اصلی من دشمنی آمریکا و اسرائیل نیست، بلکه تفرقه و اختلاف در داخل است برنامه دولت برای پرداخت مبتنی بر عملکرد اعلام شد/ نظام پرداخت‌ها تغییر می‌کند؟ + فیلم امیر دریادار سیاری: با آمادگی نیروهای مسلح، دشمن توان تعرض نخواهد داشت اسلامی: ایران در تراز بالایی از علم فناوری هسته‌ای قرار دارد

شتاب مجلس در رسیدگی به پرونده تایید صلاحیت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی، عمومی و گزینش پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ در این کمیسیون خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۵۸۷۴۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ احسان عظیمی راد در تشریح دستور کار روز یکشنبه ۹ مهر ماه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: در نشست امروز تقاضای جمعی از نمایندگان در خصوص اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ورود به نحوه ارزیابی، مصاحبه تخصصی و عمومی و گزینش پذیرفته شدگان در چند برابر ظرفیت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان آموزش و پرورش و هیات عالی گزینش و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اعتراضات رد صلاحیت‌های آزمون آموزش و پرورش با دلایل مختلف صورت پذیرفته است، افزود: دلایلی همچون مشکلات گزینشی بعد از فارغ التحصیلی، رد صلاحیت به واسطه مصاحبه صورت گرفته در قالب کد ۱۹، کد ۵ برای دانشجو معلمان، کد ۶ در قالب عدم صلاحیت علمی و نداشتن حد نصاب نمره قبولی و بند ۲، در نشست امروز به صورت ویژه مطرح شد، در این جلسه حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر اصفهان درخواست اعمال تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه ارزیابی و مصاحبه تخصصی گزینش داوطلبان را داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست مسئولان مربوطه پاسخگوی نمایندگان در خصوص رد صلاحیت شده‌های گزینش آموزش و پرورش بودند، اظهار داشت: مسئولان حاضر در جلسه اعتقاد داشتند مشکل اصلی رد صلاحیت‌ها به واسطه کد‌های (۱۹)، (۵)، (۶) و (۲) گزینش نبوده است، بلکه مسئله اصلی در فرآیند دعوت داوطلبان در آزمون استخدامی است، افزود: دو مسئله اساسی در این نشست به صورت جزئی مطرح شد، نخست سازمان اموراستخدامی ظرف یک الی دو سال گذشته بخشنامه‌ای مبنی بر ماده ۱۳ و ۱۴ دستورالعمل جذب امور استخدامی صادره کرده است که براساس آن ۳ برابر ظرفیت استخدامی پذیرش صورت گرفته است، همین مسئله منجر شده حجم کاری اداره گزینش افزایش یابد و همچنین یک نفر از سه نفر باید در صلاحیت‌ها مورد پذیرش قرار بگیرند در چنین شرایطی عنوان می‌شود که داوطلب با چه دلیلی در گزینش رد صلاحیت شده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار