«گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد-راهبرد معاصر
رایزنی وزرای خارجه ایران و انگلیس با محوریت تجاوز اسرائیل حزب‌الله عراق: آمریکا باید بهای حمله اسرائیل به ایران را بپردازد دست رد ژنرال السیسی به سینه نتانیاهو سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: به صورت رسمی چیزی درباره گفتگو‌ها دریافت نکرده‌ایم کامالا هریس: ایران به حمله نظامی اسرائیل پاسخ ندهد هشدار غرب به نتانیاهو: اقتصاد کرانه باختری را فلج نکن درخواست سه کشور از شورای امنیت برای تشکیل جلسه فوری درباره تجاوز اسرائیل به ایران ۱۸ شهید و مجروح در بمباران حاره صیدا در جنوب لبنان عراقچی در کمیسیون امنیت ملی: خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم ایران: هم‌دستی آمریکا در جنایت رژیم صهیونیستی قطعی است در دیدار نمایندگان ایران و روسیه در وین چه گذشت؟ نامه عراقچی به شورای امنیت و گوترش درباره تجاوز اسرائیل افزایش شمار شهدای لبنان به ۲۶۵۳ شهید وقوع یک حادثه امنیتی سخت علیه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان حزب الله خواستار تخلیه فوری ده‌ها شهرک صهیونیست نشین شد

«گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم‌کردن حملات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه خواهان برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 21
کد خبر: ۲۶۰۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شمالی نوار غزه به ویژه حملات این رژیم به بیمارستان‌ها را محکوم کرد.

همچنین گوترش خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید برای رسیدن مراقبت‌های پزشکی و کمک‌ها جهت جلوگیری از جان‌باختن انسان‌های بیش‌تر در غزه اولویت قائل شد.

این نهاد بین‌المللی تاکید کرد: حمله‌های اخیر به بیمارستان‌های شمال غزه بحران بشری را تشدید می‌کند و زندگی هزاران نفر را در معرض خطر شدید قرار می‌دهد.

سازمان ملل متحد بیان کرد: ما خواهان رسیدن فوری نیرو‌های امدادی به شمال غزه هستیم. نقض قوانین بین‌المللی در غزه ناپذیرفتنی است.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: هرگونه تغییراتی در قطعنامه ۱۷۰۱ در خصوص لبنان باید از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام شود. ما ویرانی گسترده اهداف غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی شبانه «اسرائیل» به لبنان را محکوم می‌کنیم./ مهر

کلمات کلیدی: گوترش غزه
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده