ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه

جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
کد خبر: ۲۶۳۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، سمیه ابراهیمی در یک برنامه رادیویی در این باره گفت: بحث سلامت روان دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد، اگر اطلاع کافی از وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان داشته باشیم می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و به دانش‌آموزان و خانواده آنها خودآگاهی دهیم.

وی با بیان اینکه ما تأکید قانونی برای این کار داریم افزود: هم در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و هم در برنامه ششم توسعه و هم قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مکلف شدیم که در راستای ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان غربالگری را انجام دهیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای غربالگری نیاز به پایشی از وضعیت موجود داریم و باید شناسایی به‌موقع داشته باشیم ادامه داد: ما بیشتر از همه با جنبه پیشگیرانه موارد را دنبال می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و رشد مدارانه را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهیم اظهار کرد: غربالگری روان‌شناختی ما از دوازدهم آبان‌ماه آغاز شده و پرسش‌نامه‌ای برای مقطع متوسطه اول برای دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم و در مقطع متوسطه دوم برای دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان به‌صورت آنلاین به سامانه مراجعه کرده و به پرسش‌نامه پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه نتیجه و جواب آزمون در اختیار مشاور مدرسه قرار می‌گیرد اگر دانش‌آموز در سطح نرمال باشد اقدامات رشد مدارانه را برای او در نظر می‌گیریم عنوان کرد: اگر بر اساس پرسش‌نامه دانش‌آموز در این مرحله در مقیاس‌های سلامت روان مسئله‌ای داشته باشد مشاور مدرسه رسیدگی کرده و خانواده دانش‌آموز را در جریان قرار می‌دهد، مثلاً اگر تشخیص دهیم دانش‌آموز دچار افسردگی است در مرحله اول تشخیص داده می‌شود و اگر مسئله جدی‌تر باشد به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهیم، شناسایی به‌موقع بسیار اهمیت دارد. /ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار