معاون وزیر بهداشت: نیمی از کارکنان وزارت بهداشت زنان هستند طرح اجباری که ترافیک تهران را بیش از ۵۰ درصد کم کرد قانون مهریه با هدف کاهش زندانیان مالی انجام شده است ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه؛ هوای تهران تا دوشنبه ناسالم است تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران ساعت ۱۴ امروز جزئیات کامل تکالیف و مشمولان سامانه ساماندهی اسناد غیررسمی تداوم تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت ورود سامانه بارشی به کشور از یکشنبه / کاهش نسبی دما از دوشنبه جنگل‌ها زیر فشار کم‌آبی و سوء‌مدیریت / عامل 90 درصد آتش‌سوزی‌ها انسانی است استفاده سارقان از طلایاب کاملاً کذب است توضیحات شهرداری تهران در مورد اجرای طرح زوج و فرد در روزهای آلوده معاون فرمانداری تهران: روند طرد اتباع غیرمجاز کند شده است پهپاد ایرانی که ابرها را به گریه می‌اندازد هفته آینده ایران غرق در باران می‌شود! ۱۵ مجرم در یک هفته هدف گلوله پلیس قرار گرفتند رئیس قوه قضائیه: "بی‌عفتی و بی‌حجابی" دیگر نباید ادامه یابد/ هیچ‌کس وضع موجود را نمی‌پسند‌د

جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
کد خبر: ۲۶۳۷۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، سمیه ابراهیمی در یک برنامه رادیویی در این باره گفت: بحث سلامت روان دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد، اگر اطلاع کافی از وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان داشته باشیم می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و به دانش‌آموزان و خانواده آنها خودآگاهی دهیم.

وی با بیان اینکه ما تأکید قانونی برای این کار داریم افزود: هم در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و هم در برنامه ششم توسعه و هم قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مکلف شدیم که در راستای ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان غربالگری را انجام دهیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای غربالگری نیاز به پایشی از وضعیت موجود داریم و باید شناسایی به‌موقع داشته باشیم ادامه داد: ما بیشتر از همه با جنبه پیشگیرانه موارد را دنبال می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و رشد مدارانه را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهیم اظهار کرد: غربالگری روان‌شناختی ما از دوازدهم آبان‌ماه آغاز شده و پرسش‌نامه‌ای برای مقطع متوسطه اول برای دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم و در مقطع متوسطه دوم برای دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان به‌صورت آنلاین به سامانه مراجعه کرده و به پرسش‌نامه پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه نتیجه و جواب آزمون در اختیار مشاور مدرسه قرار می‌گیرد اگر دانش‌آموز در سطح نرمال باشد اقدامات رشد مدارانه را برای او در نظر می‌گیریم عنوان کرد: اگر بر اساس پرسش‌نامه دانش‌آموز در این مرحله در مقیاس‌های سلامت روان مسئله‌ای داشته باشد مشاور مدرسه رسیدگی کرده و خانواده دانش‌آموز را در جریان قرار می‌دهد، مثلاً اگر تشخیص دهیم دانش‌آموز دچار افسردگی است در مرحله اول تشخیص داده می‌شود و اگر مسئله جدی‌تر باشد به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهیم، شناسایی به‌موقع بسیار اهمیت دارد. /ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار