دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟

بررسی راه‌های جبرانی تعطیلات مدارس

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به بررسی‌ها برای برگزاری کلاس جبرانی گفت:کاهش ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه منجر به ضعف در یادگیری مهارت‌های پایه می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۳ - 2025 January 13
کد خبر: ۲۶۸۳۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان به‌منظور جبران بخشی از زمان آموزش ازدست‌رفته به دلیل تعطیلات اخیر مدارس گفت: یکی از مسائل مهم این است که آیا دانش‌آموزان به اهداف تعیین‌شده برای هر دوره تحصیلی دست یافته‌اند؛ بنابراین، یکی از مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش این است که اطمینان حاصل شود یادگیری به‌طور کامل اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای کمک به ارتقای یادگیری طراحی شده که می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد و یکی از آن‌ها، برگزاری کلاس‌های جبرانی است.

 

حکیم‌زاده ادامه داد: برای هر دوره تحصیلی، با ارزیابی دقیق شرایط و نیاز به برنامه‌های درسی مکمل، اقدامات لازم در نظر گرفته می‌شود؛ هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و پس از ارزیابی دقیق، این برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در تلاشیم شرایطی ایجاد کنیم تا از فرصت‌های متنوع استفاده شود و دانش‌آموزان به دلیل تعطیلاتی که پیش می‌آید، دچار ضعف در یادگیری پایه نشوند. این موضوع به‌ویژه در دوره ابتدایی بسیار اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به طرح «حامی» گفت: این طرح با هدف تقویت مهارت سواد پایه طراحی شده است؛ تعطیلات متعدد ممکن است کل جریان یادگیری را با چالش جدی مواجه کند. طبیعی است که وزارت آموزش و پرورش حساسیت داشته باشد تا ساعت مصوب برنامه درسی در مدارس به‌طور کامل اجرا شود.

 

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است که کاهش ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه منجر به ضعف در یادگیری مهارت‌های پایه می‌شود؛ یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت یادگیری است و برای این منظور باید به راه‌های جایگزین فکر کرد./ تسنیم

ارسال نظر