رای جنجال برانگیز دیوان عالی هند علیه مسلمانان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رای جنجال برانگیز دیوان عالی هند علیه مسلمانان

دادگاه عالی هند یک مکان مقدس مسلمانان را که برای ۴۵۰ سال در آنجا مسجد بنا شده بود را به متعصبان هندو اختصاص داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
کد خبر: ۲۷۳۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ حزب تندروی طرفدار نارندا مودی نخست وزیر هند به شکلی روزافزون مواضع ضد اسلامی در پیش گرفته است. پس از حمله نظامیان هندی به جامو و کشمیر و لغو خودمختاری قانونی این مناطق پس از ده ها سال، اکنون نوبت به تصرف مکان مقدس مسلمانان از سوی متعصبین هندو رسیده است.

 

دادگاه عالی هند روز شنبه، به اتفاق آرا، در پرونده مکان مقدس آیودیا که برای دهه‌ها مورد مناقشه هندوها با اقلیت مسلمان هند بود به نفع هندوها رای داد.

 

قبلا در این مکان مسلمانان در قرن ۱۶ میلادی مسجدی با نام «بابری» ساخته بودند که با یورش هندوها در سال ۱۹۹۲ ویران شد و این موضوع به مناقشه‌ای میان طرفداران دو آیین دامن زد که دو هزار کشته بر جای گذاشت.

 

روز گذشته و پیش از صدور حکم امروز، پلیس هند صدها نفر را به خاطر ترس از خشونت‌های احتمالی بازداشت کرد.

 

هزاران نیروی پلیس به محل اعزام شده‌اند و مغازه‌ها تا روز دوشنبه تعطیل خواهند بود.

 

شبکه‌های اجتماعی به دقت زیر نظر قرار دارند و نیروهای پلیس در توییتر در پاسخ به برخی توییت‌ها، از کاربران می‌خواهند که آن را حذف کنند.

 

رهبران سیاسی هند خواهان آرامش در کشور شده‌اند.

 

مسلمانان هند اقلیت بزرگی را که بیش از ۱۷۰ میلیون نفر است تشکیل می‌دهند. برخی تحلیلگران معتقدند از زمان روی کار آمدن دولت ملی‌گرای هندوی بی جی پی در سال ۲۰۱۴، هندوهای افراطی بی‌پرواتر از قبل شده‌اند.

 

دادگاه عالی هند در حکم خود که به اتفاق آرا صادر شد گفته است گزارش سازمان باستان شناسی هند شواهدی مبنی بر وجود بقایای یک معبد در زیر ساختار مسجد تخریب شده بابری را نشان می‌دهد.

 

این دادگاه گفت با توجه به همه شواهد موجود، دادگاه تصمیم گرفت زمین مورد مناقشه باید به هندوها داده شود، و مکان دیگری به مسلمانان برای ساختن مسجد اختصاص داده شود.

 

به رغم هشدار مقامات مبنی بر عدم برپایی جشن و سرور برای حكم، خبرنگاران در محل دادگاه می‌گویند كه آنها شعار "جی شری رام" (سلام و درود بر لرد رام) را شنیده‌اند.

 

وکیل یکی از احزاب هندو بلافاصله پس از صدور رای به خبرنگاران گفت: "این یک پیروزی برای مردم هند است."

 

وکیلان گروه‌های مسلمان این پرونده از رای صادره ابراز ناامیدی کرده ولی گفته‌اند به رای صادره احترام می‌گذارند.

 

یک نماینده دیگر مسلمانان در این پرونده از رای صادره ابراز نارضایتی کرده اما گفته است پس از مطالعه رای صادره، واکنش مناسب نشان داده خواهد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار