هشدار وزیر آموزش و پرورش به موسسات کنکوری محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال بسته شد توقیف سیستمی گواهینامه رانندگان حادثه ساز صدور کیفرخواست ۴ نفر از جاسوسان اسرائیل و مرتبط با موساد تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها مستمری شهریور مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز شد شهادت یک مأمور پلیس ایذه در درگیری با سوداگران مرگ پاسخ وکیل تتلو به شایعات عفو او توله شیر باغ وحش ارم تلف شد/شکایت محیط زیست تهران از باغ وحش آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرش آزمون ارشد پیام نور تداوم ترافیک فوق سنگین در جاده چالوس/ مسیر‌های جایگزین را انتخاب کنید جزئیات عفو معیاری ۱۴۰۴ اعلام شد/ جمع کثیری از محکومان آزاد می‌شوند قوه قضائیه: تاجزاده تاکنون هیچ درخواستی برای مرخصی نداده است گرما خوزستان را رها نمی‌کند؛ شوش با ۴۷.۸ درجه گرم‌ترین شهر شد اعلام جرم علیه رئیس و برخی عوامل یک بیمارستان در تهران/ ماجرا چه بود؟ رئیس سازمان بهزیستی کشور: افکار خودکشی در خانم‌ها چهار برابر مردان است ولی عمل و اقدام به خودکشی در مردان سه برابر بیشتر از خانم‌ها است

شرایط جدید رتبه‌بندی مدارس / برنامه ارتقای کیفیت مدارس

مدیرکل دفتر امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با برگزاری آزمون‌های شبه نهایی، دانش آموزان، معلم و مدرسه متوجه می‌شوند در چه رده‌بندی قرار دارند و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهند گفت: کار‌ها انجام، به استان‌ها ارسال و منتظر نتیجه از سمت استان‌ها هستیم تا بازخورد صورت گرفته را رصد و برای امتحانات نهایی سال آینده شاهد رشد میانگین نمرات دانش آموزان باشیم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 March 25
کد خبر: ۲۷۴۳۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ هادی عابدی با بیان اینکه برای همه مدارس هیئت امنایی، تحلیل وضع موجود انجام شده است گفت: بر اساس دیتا‌هایی که از مرکز سنجش بابت امتحانات نهایی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم گرفته شده، همه استان‌ها تفکیک شده، میانگین کشوری کل مدارس و مدارس هیئت امنایی احصاء شده و استان‌ها از یک تا ۳۱ رتبه‌بندی و برای آنها ارسال شده است.

وی توضیح داد: مثلا به استان x گفته شده در بین مدارس هیئت امنایی میانگین نمره y را بدست آورده‌ای و در کشور نمره z را کسب کرده‌ای و لازم است این کار‌ها را انجام دهید. به موضوعات کیفیت بخشی، آموزش دانش آموزان، کیفیت بخشی در جهت پرورش دانش آموزان، استفاده از فوق برنامه‌ها و ظرفیت کلاس‌ها در مدارس هیئت امنایی برای بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان در این مدارس، توانمندسازی معلم‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین برای آموزش بهتر دانش آموزان توجه شد.

عابدی به پیشنهادات ارائه شده به مدارس اشاره کرد و ادامه داد: با برگزاری آزمون‌های شبه نهایی، دانش آموزان، معلم و مدرسه متوجه می‌شوند در چه رده‌بندی قرار دارند تا برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند؛ کار‌ها انجام و به استان‌ها ارسال شده، منتظر نتیجه از سمت استان‌ها هستیم تا بازخورد صورت گرفته را رصد و برای امتحانات نهایی سال آینده شاهد رشد میانگین نمرات دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه کار بسیار خوبی که در حوزه شورا‌ها رخ داد این بود که امسال برای اولین بار همایش شورا‌ها با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود: دستورات بسیار خوبی به شورا‌های آموزش و پرورش داده شد، به عنوان مثال به تمام استانداران دستور داده شد حداقل هفته‌ای یک بار با موضوع شورا‌های آموزش و پرورش، کارگروه‌های تخصصی در استان برگزار و رصد و پایش و برنامه‌ریزی انجام دهند.

مدیرکل امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به وزیر کشور هم دستور داده شد که گزارش‌ها از استانداران گرفته و به ایشان ارسال شود ادامه داد: مهم‌ترین بخشی که در آموزش و پرورش استان‌ها تصمیم گیری می‌کند شورا‌های آموزش پرورش به ریاست استانداران و در مناطق به ریاست فرمانداران است که مدیران کل آموزش و پرورش یا روسای آموزش و پرورش به عنوان دبیران مسئولیت پیگیری موضوعات را برعهده دارند. وقتی استانداران به عنوان متولی اجراییات استان، تمام عوامل و ارکان استان‌ها را پای کار آموزش و پرورش می‌آورد قطعاً با رویکرد رئیس جمهور که به شورا‌هایی آموزش و پرورش هم سپرده‌اند، شاهد رشد شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی در استان‌ها خواهیم بود./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار