آموزش و پرورش: تاثیر سوابق تحصیلی برای تمام کنکوری‌ها ۶۰ درصد است ۱۲ میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج، مجرد هستند هشدار ورود موج جدید گرمای ناهنجار به کشور؛ دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد؟ تغییر در نحوه استفاده از سامانه‌های نسخه‌نویسی برای پزشکان بازگشت مدیرعامل سابق پدیده شاندیز به زندان حکم عاملان سرقت مرگبار از دانشجوی دانشگاه تهران تایید شد/ قصاص و ۲۵ سال زندان گرد و غبار مدارس استان زنجان را غیرحضوری کرد تعطیلی امتحانات مدارس خوزستان به دلیل طوفان گرد و خاک وضعیت بحرانی کیفیت هوا در قصرشیرین وزیر بهداشت دستور تجهیز ۶ هزار تخت بیمارستانی را صادر کرد سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی: تحریف نام خلیج فارس در گوگل مپ را پیگیری حقوقی می‌کنیم وزش باد شدید و رگبار در تهران؛ هشدار زرد هواشناسی صادر شد این اکتشاف آینده مهاجرت به مریخ را تغییر خواهد داد کشف مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال از محلی متروکه در فارس انهدام باند قاچاق گوشت گراز در دماوند

اتوبوس‌های دوکابین ایرانی به خطوط تندرو تهران می‌آیند

بعد از یک‌دهه نوبت به نوسازی و افزایش اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی رسید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 03
کد خبر: ۲۷۷۰۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در بخش اتوبوسرانی از سال گذشته با ورود ناوگان جدید به‌خصوص اتوبوس‌های برقی تقویت شده است و خطوط مختلف به‌تدریج در حال افزایش و نوسازی ناوگان هستند. اتوبوس‌های نوی آبی‌رنگ از پول عوارض تهرانی‌ها خریداری شده‌اند، اتوبوس‌های برقی مشکی هم مدت‌هاست که در خیابان‌های شهر خودنمایی می‌کنند. نوسازی و بهسازی زیرساخت‌هایی نظیر مسیر و ایستگاه‌های بی‌آرتی هم در حال انجام است که تازه‌ترین مورد آن به حل شدن مشکل تهیه بلیت در ایستگاه‌های بی‌آرتی مربوط می‌شود. البته تحول در خطوط بی‌آرتی به ایستگاه‌ها محدود نمی‌شود و بعد از حدود یک‌دهه، امسال شاهد نوسازی و افزایش این ناوگان با اتوبوس‌های دوکابین خواهیم بود.

اتوبوس‌های دوکابین جدید تولید داخل
این روزها خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی در تمام شهر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب گسترده شده‌اند؛ اما این پایان ماجرا نیست و مسئولان خبر از نوسازی ناوگان بی‌آرتی با اضافه شدن و به‌کارگیری صدها دستگاه اتوبوس‌های دوکابین می‌دهند. آخرین نوسازی و ورود ناوگان جدید سال۱۳۹۴ و حدود یک‌دهه قبل انجام شد و حالا با قرارداد خرید ۴۰۰دستگاه اتوبوس دوکابین با ۲شرکت داخلی، طبق برنامه سری اول این اتوبوس‌ها نیمه اول سال یعنی شهریور۱۴۰۴ وارد ناوگان می‌شوند.
تجهیز ایستگاه‌های بی‌آرتی به دستگاه کارتخوان
دستگاه شارژ کارت بلیت و خرید بلیت تک‌سفره از دیگر مشکلات مسافران این خطوط بود که به‌دلیل خرابی و گاه سرقت تجهیزات، بسیاری از ایستگاه‌های بی‌آرتی دستگاه نداشتند و فقط یک پایه خالی باقی مانده بود. اما این روزها در برخی ایستگاه‌ها مشکل رفع شده است و به‌زودی از مجموع ۲۹۹ایستگاه خطوط تندرو، ۲۱۰ایستگاه متصدی و کارتخوان سیار خواهند داشت. البته به‌دلیل سرقت‌های شبانه، دیگر در هیچ‌کدام از ایستگاه‌های بی‌آرتی دستگاه کارتخوان ثابت نصب نمی‌شود و همه این دستگاه‌ها سیار هستند. ۴۱۳نفر متصدی به همراه دستگاه‌های کارتخوان سیار در ایستگاه‌های خطوط تندرو مستقر هستند که از این تعداد، ۲۱۴نفر در نوبت صبح و ۱۹۹نفر در نوبت عصر همه خطوط فعالیت دارند.

ارائه خدمات بیشتر در مسیر اتوبوس‌های تندرو
احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:از سن آخرین اتوبوس‌های دوکابین که وارد خطوط بی‌آرتی شهر تهران شدند بیش از ۱۰سال می‌گذرد و در این بخش نیاز به نوسازی داریم. در همین رابطه خرید ۴۰۰دستگاه اتوبوس دوکابین با شرکت‌های داخلی را داریم که اگر تمام ۴۰۰دستگاه هم در نیمه نخست امسال تحویل داده نشوند، بخشی از آنها که حدود ۲۰۰دستگاه خواهند بود وارد ناوگان خواهند شد و همزمان بهسازی ناوگان موجود، با ورود اتوبوس‌های دوکابین جدید که در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران است، انجام می‌شود. در واقع شاهد نوسازی و افزایش ناوگان و کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها درخطوط تندرو خواهیم بود که نتیجه آن ارائه خدمات بهتر به شهروندان در این بخش است./مشرق

ارسال نظر
آخرین اخبار