جولان فروشندگان مواد مخدر در شبکه های اجتماعی-راهبرد معاصر

جولان فروشندگان مواد مخدر در شبکه های اجتماعی

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از تشدید خرید و فروش مواد مخدر در شبکه های اجتماعی به ویژه واتس آپ و تلگرام خبر داده و اظهار داشت: مرکزی جهت رصد و پایش فضای مجازی در پلیس تشکیل شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 16
کد خبر: ۳۰۹۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ ماده مخدر ، نامی عمومی برای انواع مختلفی از داروها و ترکیبات طبیعی، شیمیایی است که اغلب به دلیل احتمال ایجاد وابستگی به مصرف جزء مواد اعتیادآور طبقه‌بندی شده و معمولاً خرید و فروش آن‌ها ممنوع است. انواع مختلفی از مواد مخدر و اعتیاد آور وجود دارند و به همین دلیل، فرد معتاد در طول زمان، برای ارضا و احیای حس نشئگی، معمولا از مادهٔ مخدر به مخدری قوی‌تر نیاز پیدا می کند.

 


سردار مسعود زاهدیان در خصوص اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در عرصه مبارزه با فروش مواد مخدر در فضای مجازی گفت: از سال گذشته مرکزی جهت رصد و پایش فضای مجازی در پلیس تشکیل شد.

 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: این مرکز وظیفه دارد تا عناصری که در شبکه‌های مجازی مبادرت به خرید و فروش مواد مخدر، ترویج مصرف و یا کشت و یا فروش ملزومات مرتبط با مواد مخدر می‌کنند را شناسایی کند.

 

سردار زاهدیان در گفتگو با میزان بیان کرد: در یکسال اخیر اقدامات خوبی در این مرکز صورت گرفته است.

 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در پاسخ به این سوال که چند نفر توسط این مرکز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در این زمینه تعداد زیادی دستگیر شدند.

 

سردار زاهدیان همچنین افزود: چند شبکه و باند بین المللی که تعدادی از آن‌ها در خارج از کشور اداره و هدایت می‌شدند نیز توسط این مرکز شناسایی و دستگیر شدند.

 

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بستر فعالیت این افراد بیشتر در کدام شبکه اجتماعی و پیام رسان بوده نیز گفت: عمده فعالیت آن‌ها در تلگرام، واتس آپ و برخی از سایت‌های خاص بوده است علاوه بر این مواردی نیز در اینستاگرام بوده که پیگیری و شناسایی شده و موارد دیگری نیز در دست پیگیری است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده