از فرمان رهبر معظم انقلاب تا رزمایش همدلی-راهبرد معاصر
نهادهای انقلابی در خط حمایت از مستضعفین؛

از فرمان رهبر معظم انقلاب تا رزمایش همدلی

امسال ماه خدا رنگ و بوی دیگری دارد رنگ و بویی که در پس شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها و بیکاری، خود را با رکود اقتصادی و جیب‌های خالی به نمایش گذاشته است تا جایی که این روزها بر تعداد افراد نیازمند و محتاج یاری اما آبرومند افزوده شده است.
ملیحه زرین پور؛ روزنامه نگار
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 16
کد خبر: ۴۰۶۱۹

از فرمان رهبری تا رزمایش همدلی

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ تا رسیدن به ماه میهمانی خدا چند صباحی نمانده است، ماهی که هر ساله تلاش دوستان خدا را در اطعام نیازمندان و روزه‌داران خوب به نمایش می‌گذارد از افطاری‌های خانوادگی تا بساط اطعام روزه‌داران و نیازمندان بر سفره‌های پر برکت رمضان در جای جای ایران اسلامی و بسته‌های حمایتی مردمی که بر در خانه‌های نیازمندان صف می‌کشد تا  در این  ماه فارغ از همه کم و کسری‌ها همه از برکت این سفره بهره مند باشند.

 

امسال ماه خدا رنگ و بوی دیگری دارد رنگ و بویی که در پس شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کارها و بیکاری، خود را با  رکود اقتصادی و جیب‌های خالی به نمایش گذاشته است تا جایی که این روزها بر تعداد افراد نیازمند و محتاج یاری اما آبرومند افزوده شده است. قطعا درک همین امر بود که سبب شد مقام معظم رهبری در گفتگوی تلویزیونی خود در 21 فروردین ماه مصادف با نیمه شعبان سال جاری سخن از رزمایشی به منظور کمک به نیازمندان بزنند. رزمایشی که رهبری عنوان آن را همدلی گذاشتند و مثالش را در همراهی مردم و نیروهای بسیجی در کنترل اوضاع کرونا بیان کردند.

 

مقام معظم رهبری در این سخنرانی فرمودند: «ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.» ایشان تاکید داشتند «در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم لذا افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند.»

 

ایشان همچنین عنوان کردند:«خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»

 

نیروهای همیشه در صحنه در رزمایش همدلی

رهبری در سخنان خود از رزمایشی همدلی به منظور مواسات و کمک به مومنان در این اوضاع سخت کرونایی می‌گویند رزمایشی که نیروهای همیشه در صحنه بسیج و سپاه و خیرین را بر آن داشت مانند همیشه و پیش از همه در خواب‌ماندگان و مسئولان و دولت برای اطاعت از رهبری در خط مقدم قرار بگیرند و با تدابیر و تلاش خود اندکی از فشار جیب‌های خالی را از خانواده‌های تحت فشار در این اوضاع بردارند. خانواده‌هایی که شاید پیش از این خود از خیرین بودند و در حد توان و وسع مالی خصوصا در ماه رمضان به خانواده‌های نیازمند یاری می‌رساندند اما حالا خود در پس تعطیلی‌ها و رکود کسب و کار به دلیل کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی، اجبارا  درگیر فشار اقتصادی و عدم توان برای تامین مایحتاج خود شده اند.

 

باید اذعان داشت که هر سال نیروهای بسیج و سپاه در این ایام فعالیت‌های گسترده‌ای داشته اند تا کم کاری‌های دولتی و مسئولان و نهادهای مربوطه کمتر دیده شود تا جایی که برخی تصور می‌کنند این وظیفه‌ای است که بر عهده این افراد نهاده شده است و شاید هیچکس تصورش را هم نکند که این نیروها داوطلبانه وارد این عرصه شده‌اند.

 

دولت برای قرنطینه خانگی یا همان فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا به اصناف و کسبه دستور تعطیلی داد و سیاستی برای حمایت از اصناف و گروه‌های آسیب پذیر در این اوضاع نداشت و حتی تصمیماتی هم که در این زمینه گرفته شد خیلی‌ها اجرا نشد تا باری دیگری بی کفایتی‌ها در کنترل شرایط و تصمیات غلط را به تصویر بکشاند. تصمیماتی که برخی از همان آغازین ساعات شیوع بیماری با عدم اجرای به موقع قرنطینه و کنترل عبور و مرور در شهرهای درگیر این بیماری خود را نشان داد. حالا هم که به ماه میهمانی نزدیک می‌شویم دولت باز هم برنامه‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر از این بیماری در این ایام ندارد یا شاید هم دارد اما تا به مرحله اجرا برسد قوره هم مویز شده است.

 

 با این حال امسال فعالیت های بسیجی به دلیل این سخن رهبری قدری زودتر آغاز شده و این بسته‌های حمایتی به منظور طوفان‌های مهربانی قدری بیشتر از سال‌های گذشته شده است تا باز هم همدلی مومنانه مردم مسلمان ایران را برای جهانیان به تصویر بکشاند. نیازی نیست برای پیگیری اخباری که خبر از همت نهادهای انقلابی در پس دستوررهبری دارد به سایت‌های خبری یا اخبار و رسانه‌ها مراجعه کنید کافی است اطراف را بنگرید تا حضور این نیروهای همیشه در صحنه را اطراف منازل افراد آبرومند و نیازمند شده این روزها ببینید. هر چند با سرچی در اخبار هم با موجی از خبرهای اینچنینی مواجه خواهید شد.

 

«مردم استان مرکزی در رزمایش کمک مومنانه بار دیگر احساس مسئولیت خود را به اثبات می‌رسانند.»

«فرمانده سپاه استان ایلام: 5000 خانوار ایلامی تحت پوشش رزمایش کمک مومنانه قرار می‌گیرند.»

«کمیته‌های 7گانه رزمایش «کمک مومنانه» در کاشان راه‌اندازی شد/توزیع اقلام حمایتی در ایام ماه مبارک رمضان.»

«رزمایش همدلی برای لبیک گویی به ندای رهبری در بابلسر»

 

رزمایش ملی احسان

در این میان بنیاد احسانِ  هم با راه اندازی «رزمایش ملی احسان» به‌منظور لبیک به ندای رهبر انقلاب گامی مهم در این مسیر برداشته است. محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسانِ ستاد اجرایی فرمان امام گفته است: «به دنبال بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر بوجود آمدن رزمایشی برای کمک همدلانه به نیازمندان و افرادی که در اثر شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده‌اند، ستاد اجرایی فرمان امام با راه‌اندازی پویشی ملی از مردم ایران دعوت کرد تا در این رزمایش شرکت کنند.» به گفته این مقام مسئول در مرحله نخست «رزمایش احسان»، یک میلیون بسته غذایی به  ارزش ریالی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان و شامل اقلام غذایی مانند برنج، روغن، رب، ماکارونی و حبوبات است توسط بنیاد احسان تأمین و بین آسیب دیدگان کرونا در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

 

بهره سخن

رزمایش همدلی به منظور کمک به افراد نیازمند و آسیب‌دیدگان از شیوع بیماری کرونا به فرموده مقام معظم رهبری آغاز شده است آغازی که با همدلی نیروهای همیشه در صحنه بسیج و سپاه و خیرین و نیروهای مردمی می‌تواند خیلی از کم‌کاری‌های دولتی و مسئولین را در این زمینه جبران کند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار