واکنش یک اقتصاددان به انتقاد رئیس جمهور/ دستگاه‌های اجرایی حرمت دستگاه نظارتی را نگه دارند-راهبرد معاصر

واکنش یک اقتصاددان به انتقاد رئیس جمهور/ دستگاه‌های اجرایی حرمت دستگاه نظارتی را نگه دارند

معاون وزیر کشاورزی در دولت یازدهم با بیان اینکه ناهماهنگی میان دستگاه‎های اجرایی و نظارتی اعتماد مردم را خدشه دار می‌کند، بر لزوم افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 19
کد خبر: ۴۰۸۱۲

به گزارش راهبرد معاصر، علی قنبری استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و معاون وزیر کشاورزی در دولت یازدهم در خصوص گزارش دیوان محاسبات که به منشا نامشخص هزینه کرد ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی در سال ۹۷ اشاره کرده بود، اظهار کرد: باید هماهنگی بیشتری بر نحوه مصرف ارز‌های دولتی وجود داشته باشد. دستگاه‎های اجرایی و نظارتی باید در هماهنگی کامل با هم این موارد را دنبال کنند.

 

وی افزود: دستگاه‎های نظارتی در هنگام هزینه کرد این ارز‌ها خودشان را کنار می‌کشند و سپس به این مسائل ورود می‌کنند که در برخی موارد هم ممکن است نوعی مچ گیری به حساب بیاید.

 

همین الان بانک مرکزی اعلام کرده که نامشخص بودن منشا ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی و تخصیص ۲.۸ میلیارد دلار تخصیص ارز برای غذای سگ و گربه را قبول ندارد. این مسائل نشان می‌دهد دستگاه‎های اجرایی و نظارتی باید صداقت و همدلی بیشتری باهم داشته باشند.

 

این اقتصاددان با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم گفت: ناهماهنگی میان دستگاه‎های اجرایی و نظارتی اعتماد مردم را خدشه دار می‌کند. این که آقای رئیس جمهور از انتشار این گزارش انتقاد کرده‌اند در صورتی می‌تواند نهاد‌های نظارتی مثل دیوان محاسبات را تحت فشار قرار دهد که گزارشات این دستگاه‎ها مستند و صادقانه نباشد. البته دستگاه‎های اجرایی باید حرمت دستگاه نظارتی را حفظ کنند و اجازه آسیب وارد کردن به آن را ندهند.

منبع: نود اقتصادی

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده