ستاد ملی مقابله با کرونا درباره طرح ترافیک تصمیم می گیرد-راهبرد معاصر
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها مشاهده اشیاء نورانی در آسمان فردیس / ماجرا چه بود؟ تعطیلی مدارس ۱۳ شهر سیستان و بلوچستان به دلیل سرما/ فعالیت ادارات با تاخیر

ستاد ملی مقابله با کرونا درباره طرح ترافیک تصمیم می گیرد

مشاور عالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیک پیشنهادی، منوط به تصویب نهایی در ستاد ملی مقابله با کرونا است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 04
کد خبر: ۴۲۰۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، شهریار افندی زاده، افزود: طرح ترافیک در هفته سوم فروردین ماه به دلیل جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا لغو شد و بنا بر سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که همان کاهش سفر با حمل و نقل عمومی بود، همچنان طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه از ۳۰ فروردین به واسطه حضور دو سوم کارکنان دولت و بازگشایی بخشی از اصناف و مشاغل، استفاده از حمل و نقل عمومی و در عین حال، تردد خودروهای شخصی افزایش یافت، ادامه داد: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد این دو طرح تاکید داریم.

 

افندی زاده در توضیح دلایل تاکید بر اجرای مجدد طرح ترافیک، گفت: افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر از جمله نتایج لغو طرح ترافیک است.

 

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد سفرها در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا، سفرهای ضروری کاری و آموزشی است که از این رقم سفرهای آموزشی هم فعلاً انجام نمی شود، اظهار داشت: با توجه به افزایش سفرهای غیر ضروروی و تردد بیش از حد وسایط نقلیه در محدوده های مذکور، جلسه مشترکی میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور فاتب و کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، جهت بررسی وضعیت ترافیکی برگزار و طرح پیشنهادی در این خصوص ارائه شد.

 

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد مذکور در کمیته امنیتی و اجتماعی وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا در استان تهران مطرح شده است، گفت: مقرر شد این طرح در «ستاد ملی مقابله با کرونا» مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود، لذا اجرا و عدم اجرای طرح ترافیک و طرح محدوده ی کنترل آلودگی هوا منوط به تصمیم ستاد مذکور است.

 

افندی زاده در ادامه پیشنهادات مطرح شده در طرح ترافیک را تشریح و تصریح کرد: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.

 

به گفته وی، با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد.

 

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه، تاکید کرد: همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه با لغو اجرای طرح ترافیک، افزایش سفرهای همگانی را شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: در مقایسه وضعیت ترافیک اول اردیبشهت ماه جاری که ۲.۳ کارکنان ادارات ملزم به حضور در محل کار خود بودند، نسبت به ۲۵ فروردین که تنها یک سوم از کارکنان دولت ملزم به حضور در ادارت بودند و بسیاری از اصناف و مشاغل نیز مجوز فعالیت نداشتند، ۴۲ درصد در محدوده طرح ترافیک و ۴۵ درصد در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا، افزایش بار ترافیک را شاهد بودیم.

 

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مقایسه چهارم اردیبهشت ۹۹ نسبت به ۲۸ فروردین ۹۹ در محدوده طرح ترافیک ۹۲ درصد و در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا ۷۸ درصد افزایش بار ترافیک داشته‌ایم.

 

وی در پایان تصریح کرد: برآورد ما نشان می دهد با اجرای مرحله اول طرح ترافیک حداکثر ۱۰ درصد بر استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد که تلاش می شود با تمهیداتی که برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته می شود این رقم کمتر از ۱۰ درصد باشد. در عین حال که تمامی پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر از سوی ناوگان عمومی پایتخت اعم از مترو، اتوبوس و تاکسی ها در حال انجام است.

 

منبع: مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده