تغییرات در رده فرماندهی نهادهای نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تغییرات در رده فرماندهی نهادهای نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم

یک عضو پارلمان عراق عزل و نصب‌های گسترده در رده فرماندهی و مدیریت ارشد نهادهای امنیتی و نظامی عراق را در راستای حذف کامل مداخلات سیاسی و به منظور تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در عراق توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 29
کد خبر: ۴۴۱۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، یک عضو پارلمان عراق در اظهاراتی رسانه‌ای دلایل عزل و نصب‌های گسترده در فرماندهی پلیس و یگان‌های نهادهای نظامی و امنیتی عراق را تشریح کرد.

 

«نایف الشمری» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری «السومریه نیوز» بر اهمیت حذف مداخلات گروه‌های سیاسی از نهادهای نظامی و امنیتی عراق تاکید کرد.

 

نایف الشمری گفت: «چند روز گذشته شاهد جابجایی‌ها و عزل و نصب‌های گسترده در دوایر و نهادهای امنیتی و نظامی و فرماندهان پلیس در عراق بوده‌ایم».

 

وی افزود: «این اقدامات در چارچوب برنامه‌های جدید برای بازسازی نهادهای امنیتی و نظامی و تضمین تکرار نشدن اشتباهاتی است که موجب شکست‌های قبلی در پرونده امنیتی شده است، زیرا دو نفری که امروز متصدی وزارتخانه‌های دفاع و کشور هستند از بطن نهادهای امنیتی و نظامی هستند و کاملا از همه شکاف‌هایی که منجر به بروز خلل امنیتی شده بود، باخبرند».

 

عضو پارلمان عراق بر ضرورت ادامه چنین روندی در عراق گفت: «چرخش مدیریتی در رده فرماندهان امنیتی در عراق به منظور تنوع بخشی به برنامه‌ها از جایی به جای دیگر پس از هر سه سال حضور هر فرمانده نظامی و امنیتی در پست خود ضروری است».

 

وی بر اهمیت اجرای همه اقدامات اصلاح طلبانه و بازسازی نهادهای امنیتی به دور از مداخلات سیاسی یا گرایش‌های حزبی تاکید کرد و گفت: «این نهادها سپر عراق و محافظ ملت آن هستند و ملک یک حزب یا گروه سیاسی نیست».

 

الشمری بر ضرورت تامین همه مایحتاج حمایت از نهادهای امنیتی و نظامی از طریق تصویب قوانین لازم برای آن در داخل پارلمان تاکید کرد و گفت: «باید همه موانعی را که بر سر راه این نهادها برای ایجاد امنیت و سرکوب تروریسم در هر وجب از خاک عراق وجود دارد برداشته شود».

 

منبع: العالم

کلمات کلیدی: عراق
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار