جهانگیری: کالاهای اساسی باید سریعتر از بنادر ترخیص شوند-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

جهانگیری: کالاهای اساسی باید سریعتر از بنادر ترخیص شوند

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریعتر این کالاها از بنادر کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 22
کد خبر: ۴۷۲۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، جلسه ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر کشور عصر امروز(دوشنبه ۲ تیرماه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

 

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریعتر این کالاها از بنادر کرد.

 

در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی،‌ راه و شهرسازی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان دستگاه های مربوطه برگزار شد،‌ پیرامون نحوه اختصاص ارز جهت ترخیص نهاده های دامی از بنادر کشور و نیز اتخاذ راهکارهایی جهت خرید کالاهای ضروری مورد نیاز کشور بحث و تبادل نظر شد.

 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و رییس کل گمرک کشور نیز در این جلسه بطور جداگانه گزارش هایی در خصوص آمار شناورهای حامل و در حال تخلیه کالاهای اساسی و میزان ذخایر این کالاها در انبارهای بنادر جنوبی وشمالی کشور ارایه کردند. بر اساس این گزارش ها بیش از سه میلیون و ۹۵ هزار تن کالاهای اساسی و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالاهای غیر اساسی در بنادر کشور وجود دارد.

 

در این گزارش ها با اشاره به نیاز کشور به کالاهای اساسی شامل گندم،‌ جو،‌ ذرت، دانه های روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی اشاره و راهکارهایی برای تامین ارز مورد نیازجهت ترخیص ارایه شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار