تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵ گرمای کشنده در اروپا؛ ۳ کشته در فرانسه و هشدار بی‌سابقه برای انگلیسی‌ها

هزینه درمان بیماران کرونایی رایگان است؟

هزینه درمان بیماران کرونایی رایگان است؟ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت، هزینه درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ رایگان نیست و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 27
کد خبر: ۴۷۹۸۴

به گزارش راهبرد معاصر،عبدالله غریب زاده در پاسخ به خبری مبنی بر دریافت هزینه درمان از یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس گفت: درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت، رایگان نیست و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند یا در حین درمان، خود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: البته از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون با همکاری بخش مددکاری بیمارستان شهید محمدی و کمک خیران هزینه درمان برخی از بیماران کرونایی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند، پرداخت‌شده است.

 

غریب‌زاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان تلاش می‌کند تا با کمک خیران بخشی از هزینه داروها و خدماتی که تحت پوشش بیمه‌ای قرار ندارد را به بیماران پرداخت کند تا هزینه درمان آن‌ها کاهش یابد.

 

او افزود: بر اساس مصوبات قانونی و ابلاغ وزارت بهداشت، همه افراد ایرانی تحت پوشش بیمه، بر اساس تعرفه بیمه‌ای تحت درمان قرار می‌گیرند و بخشی از هزینه درمان (فرانشیز درمانی) بر عهده بیمار است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر بیماری بضاعت مالی برای پرداخت حق فرانشیز را نداشته باشد، بخش مددکاری بیمارستان مساعدت لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

 

غریب‌زاده در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی اتباع خارجه مجاز که دفترچه بیمه دارند، گفت: سهم پرداختی هزینه درمان بیمار توسط سازمان بیمه‌گر ۹۰ درصد و شخص بیمار ۱۰ درصد است.

 

او بیان کرد: برای اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد بیمه هم از طریق بخش مددکاری بیمارستان مساعدت لازم انجام می‌شود، افزود: هزینه درمان بیماران کرونایی رایگان نیست.

 

منبع: همشهری

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار