چرا نتانیاهو به برگزاری سیرک‌‌‎سیاسی در سازمان ملل اصرار دارد؟-راهبرد معاصر
افزایش ۲میلیارد دلاری واردات بنزین در سال گذشته آیت الله رئیسی: زنجیره تولید تا توزیع برنج با هدف جلوگیری از اجحاف به تولیدکننده و مصرف کننده بازنگری شود حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود سردار سلامی: بزرگ‌ترین عملیات موشکی تاریخ بشریت به نام حاج علی زاهدی رقم خورد روزنامه اصلاح‌طلب: روحانی نه قدرت دارد، نه محبوبیت آیت الله رئیسی: قدم بعدیِ آزادسازی سواحل، رهاسازی سواحل نیست؛ بلکه آبادسازی است اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی در گروی تصمیم دولت امیر حیدری: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار، توسعه علوم و فناوری است امیر نعمتی: قرارگاه جهادی فناوری‌های نوظهور در حوزه‌های دفاعی تشکیل شده است رئیس جمهور: بیش از ۳۰۰ واحد راکد تولیدی در استان مازندران احیا شده است سردار سلیمانی: روابط عمومی بسیج باید روابط عمومی مردم باشد دستور مخبر به وزیر صمت برای ساماندهی سامانه‌های متعدد حوزه تجارت حسینی‌پور انتصابش در معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را تایید کرد معاون وزیر دفاع: اجزای مختلف پهپادهای ساخت ایران بومی هستند دستور رئیس جمهور برای رفع موانع تامین مالی بخش تولید

چرا نتانیاهو به برگزاری سیرک‌‌‎سیاسی در سازمان ملل اصرار دارد؟

رژیم صهیونیستی در دو جبهه داخلی و خارجی با مشکلات بسیاری روبروست و تقلای نتانیاهو طی یک دهه اخیر برای فرار از این مشکلات و انحراف اذهان عمومی ساکنین سرزمین های اشغالی از موضوعات داخلی به سوی دشمن تراشی و نفرت آفرینی از جمهوری اسلامی بوده و همین، یکی از دلایل اصرار او به برگزاری سیرک‌سیاسی در سازمان ملل شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 29
کد خبر: ۵۹۰
به گزارش "راهبرد معاصر"؛  شاید معدود حاضرین در سازمان ملل برای گوش دادن به اظهارات نتانیاهو تنها یک انگیزه داشته اند، رهایی از بحث های سخت سیاسی و مفرح شدن از سیرک سیاسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی.
 
 
تجربه نشان می داد سخنرانی امسال نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل همچون گذشته حاشیه ساز خواهد شد. پیش بینی ها درست از آب درآمد و این بار نیز ادعاهای نتانیاهو دست مایه ای جدی برای محتوای طنز شبکه های اجتماعی و موبایلی گشت. او روز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل ادعا کرد که ایران در نزدیکی شهر تهران و در "تورقوزآباد" و یا همان "دارقوزآباد" دارای یک انبار هسته‌ای مخفی است و بر این اساس اروپا را به اهمال‌کاری در مقابل ایران متهم کرد.
 
 

نتانیاهو همچنین تاکید کرد: «من برای اولین بار افشا می‌کنم که ایران تاسیسات مخفی دیگری نیز در تهران دارد. یک انبار اتمی محرمانه برای ذخیره سازی مقدار زیادی مواد و تجهیزات مربوط به برنامه هسته‌ای محرمانه.» اظهارات شپفت انگیز نتانمیاهو زمانی جالب تر می شود که او سخن از منطقه "تورقوزآباد" به میان می آرود. اصطلاح "تورقوزآباد" یا "دارقوزآباد" برای ایرانیان یادآور شوخی و جوک در گعده های خدومانی ست و زمانی که قصد داشته باشند با یک منطقه جغرافیایی شوخی کنند آن را به "دارقوزآباد" تشبیه می کنند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی معتقدست: «این انبار در کوچۀ ماهر در «تورقوزآباد» قرار دارد. می‌توان با جستجوی گوگل آدرس آن را یافت زیرا ظاهرا جای اسرارآمیزی نیست. در فاصله‌ای «صدمتری از یک قالیشویی؛ شنیده‌ام که در این مکان به شیوه‌ای فوق‌العاده به شستشوی قالی‌ها می‌پردازند اما احتمالا در حال حاضر قالی‌های اتمی را می‌شویند.»

 

"دارقوزآباد" نام روستایی است در هشت کیلومتری عوارضی تهران-قم و پنج کیلومتری شهرک واوان اسلامشهر. به دنبال شوی تبلیعاتی جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مقام‌های دولت آمریکا نیز درباره ادعاهای نتانیاهو در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز تردید کرده‌اند.

 

ادعای اخیر نتانیاهو به قدری نضحک بود که نه تنها هیچ کشوری در حمایت از آن اعلام نظر نکرد، بلکه مقامات آمریکایی که همواره پشت سیاست های و عملیات روانی نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی بوده اند این بار به دلیل حاد بودن میزان انحراف سخنان نتانیاهو از واقعیت ترجیح داده اند سکوت کنند. هر چند رویترز مدعی شده که برخی مقامات آمریکایی که خواسته اند نامشان فاش نشود تاکید کرده اند که درباره این ادعاهای نتانیاهو تردید دارند و حتی یکی از آنها سخنان او را "تا حدی گمراه‌کننده" خوانده است.

 

"دارقوزآباد" روستایی از توابع بخش کهریزک در شهر ری است و به نظر می رسد این بار روستای مذکور جای خود را به منطقه "شورآباد" در ادبیات سیاسی نخست وزیر رژیم صهیونیستی داده است. نتانیاهو پیشتر مدعی شده بود در یک عملیات اطلاعاتی توانسته به ۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال از اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای نظامی ایران در قالب ۱۸۳ سی دی در منطقه شورآباد" دست پیدا کند. نتانیاهو در 10اردیبهشت 1397 در حالی بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شد که مشتی پوشه و سی دی دور خود جمع کرده بود و ازین طریق اقدام به القای نکات مدنظر خود به افکارعمومی کرد.

 

 

او تاکید کرد: «ایران درباره عدم برخورداری از برنامه نظامی هسته ای دروغ گفته است. یکصدهزار فایل محرمانه نشان می دهد آنها دروغ گفته اند. دوما، حتی پس از امضای توافق هسته ای، ایران دانش هسته ای نظامی خود را با هدف استفاده در آینده حفظ کرده است. سوما، ایران در سال ۲۰۱۵ که باید طبق توافق هسته ای اطلاعات کاملی را در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی می گذاشت، باز هم دروغ گفت. در پایان این که توافق هسته ای مبتنی بر دروغ است.» این اظهارات در ان برهه از زمان دست مایه طنزپردازی های فعالین خوش ذوق رسانه ای شده بود.

 

 

اکران نقاشی کودکانه بنیامین در سازمان ملل

اما نتانیاهو در ساخت سوژه برای طنزپردازان و فعالان رسانه ای مسبوق به سابقه است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی 5 مهرماه 1397 نمایش تبلیغاتی خود را در سازمان ملل بر روی سن برد که این مقر بین المللی پیشتر نیز شاهد "شو"ی مضحک او بوده است. سخنرانی سال 1391 او آغازگر سوژه شدن نتانیاهو در رسانه های بین المللی شد. او با کشیدن یک بمب تلاش کرد تا نشان دهد که جمهوری اسلامی در حال رسیدن به مرحله اتمام ساخت بمب اتم است و با رسم خطی قرمز برای فعالیت های هسته ای ایران حدومرزی مشخص کرده بود، اقدامی که حتی از نگاه شبکه فرانس 24 یکی از حامیان همیشگی رژیم صهیونیستی، خنده دار توصیف شد.

 

نخست وزير رژيم صهيونيستي مدعي شد: ايران مرحله اول ساخت بمب اتمي را تكميل كرده است و هم اكنون وارد مرحله دوم شده است و تا بهار آينده يا حداكثر تابستان آينده مرحله دوم را تكميل خواهد كرد و وارد مرحله آخر مي شود و پس از آن فقط چند ماه يا چند هفته با توليد اولين بمب هسته اي خود فاصله خواهد داشت

.

وي گفت: اگر واقعيت ها اين باشد، كجا بايد خطوط قرمز را ترسيم كرد. نتانياهو سپس خط قرمز را بر روي تصويري كه در دست داشت ترسيم كرد و طبق تصوير اين خط قرمز عبور ايران از غني سازي اورانيوم متوسط به غني سازي اورانيوم با درصدي غناي بالا است.» این اظهارات سخیف از سوی نتانیاهو در حالی مطرح شد که جمهوری اسلامی در ان بازه زمانی به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کرده بود و همزمان حیرت کارشناسان غربی به اورانیوم غنی شده 20 درصد نیز دست یافته بود. این اقدام نتانیاهو بیشتر واکنشی هیستریک به پیشرفت های جمهوری اسلامی و انفعال دشمنان برای توقف این دستاورها بود، تا اینکه یک اظهارنظر دیپلماتیک و اثرگذار. ازین رو بازی روانی نتانیاهو به جایی نرسید.

 

 

وقتی نتانیاهو درس نمی گیرد/ رسم نقاشی دیگر در سال 1393

شاید معدود مسئولین کشورهای مختلف حاضر در سازمان ملل در سال 93، با تجربه ای که از اظهارات نتانایهو در سال 91 داشتند، برای رفع خستگی و رهایی از بحث های سخت سیاسی و تمدد اعصاب حاضر به شنیدن دوباره سخنان خنده دار نتانیاهو در سازمان ملل شدند.

 

به فاصله دوسال از نمایش مفتضحانه نتانیاهو در سازمان ملل، او بار دیگر دست به قلم شد تا ثابت کند واکنش های منفی و تمسخرآمیز کاربران و مخاطبان به اظهاراتش، مبدل به درس عبرت برای نخست وزیر رژیم صهیونستی نشده است.

 

این بار نیز نخستوزیر رژیم صهیونیستی ترک عادت نکرد و با در دست داشتن تصویری از "دو لوله آهنی که سر آنها به سمت بالا قرار گرفته و دو کودک در نزدیکی آن مشغول بازی هستند"، مدعی شد که تصویر یکی از سکوهای پرتاب موشک حماس را در اختیار دارد که این گروه فلسطینی آن را به عمد در نزدیکی محل حضور غیرنظامیان قرار داده است تا شمار کشته شدگان در جنگ غزه بالاتر برود!؟

 

وی در ادامه مدعی شد: "اسرائیل در جنگ غزه غیرنظامیان را هدف قرار نداد و این حماس بود که تلاش میکرد شمار بیشتری از آنها کشته شوند". ما برای زندگی و آینده بهتر مردم فلسطین تلاش می کنیم."

 

 

این سخنان نتانیاهو در حالی مطرح شد که این رژیم در ان بازه زمانی اقدام به قتل عام مردم بیگناه غزه کرده بود و برای فرار از بار روانی ایجاد شده علیه سیسات های خصمانه ود علیه زنان و کودکان، تلاش کرد خود را در قامت مصلح جهانی و دوستدار مردم فلسطین جا بزند، این درحالیست که جامعه جهانی با واکنش های خود نشان داد که اساسا تیر نتانیاهو برای همراه سازی افکار عمومی جهانی با استراتژی کودک کشی این رژیم به سنگ خورد.

 

 

بهره سخن

رژیم صهیونیستی در دو جبهه داخلی و خارجی با مشکلات بسیاری روبروست و تقلای نتانیاهو طی یک دهه اخیر برای فرار از این مشکلات و انحراف اذهان عمومی ساکنین سرزمین های اشغالی از موضوعات داخلی به سوی دشمن تراشی و نفرت آفرینی از جمهوری اسلامی است و همین عاملی برای اصرار او به برگزاری سیرک سیاسی در نیویورک است. با توجه به اوج گرفتن اختلافات بین "سفاردی ها" و "اشکنازی ها" و همچنین، کاهش کمک های هولدینگ ها و بنگاه های اقتصادی منتسب به یهویان و صهیونیست های بین المللی به این رژیم، عملا اسرائیل در ابعاد داخلی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

 

در حالی اشکنازی ها که - صهیونیست های مهاجر از اروپای غربی و آمریکا - تمام پست های حکومتی را در اختیار دارند و در حقیقت شهروندان درجه یک در این رژیم محسوب می شوند، "سفاردی ها" - مهاجرین آفریقایی تبار شرایط خود را به عنوان شهروند درجه دو برنمی تابند و به همین دلیل با توجه به کش و قوس های فراوان بین این دو گروه طی سه دهه اخیر اینک اختلافات داخلی در انتظار جرقه ای برای شکل گیری یک جنگ داخلی در این رژیم است.

 

از دگر سو حدود 20درصد از جمعیت حدود 8 میلیون نفری اسرائیل را عرب زبانان تشکیل می دهند که بیشتر آنان نیز مسلمان هستند و سیاستمداران این رژیم همواره به این موضوع بع مثابه یک تهدید بالقوه می نگرند.همچنین گروه متعصب یهودی که در تقابل با دولت حاکم سکولار این رژیم هستند خواستار اجرای قوانین شریعت به‌طور کامل در مبانی اجتماعی، سیاسی و زندگی شخصی حاضرین در سرزمین های اشغالی هستند که دولت حاکم تن به این درخواست ها نداده و همین عامل زمینه اصطکاک بین یهودیان متعصب و جامعه سکولار را فراهم کرده است. با در نظر گرفتن این شرایط و مخاطراتی همچون مهاجرت معکوس، هم مرزی با حزب اله لبنان و افزایش قدرت نظامی حماس و شکست در ابتر نمودن محور مقاومت با توفیقات صورت گرفته در سوریه شاید بتوان کلید خزعبل گویی های نتانیاهو را برای انحراف اذهان جامعه خود از باتلاق خودساخته صهیونیستی را یافت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده