سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ به رئیس‌جمهور ارائه نمی‌شوند و قدرت قانونی ندارند پاکستان: مذاکرات فنی بین ایران و آمریکا با وجود استراحت‌های طرفین، همچنان ادامه دارد و قرار است طی روز‌های آتی از سر گرفته شود قالیباف: تفاهم اسلام‌آباد نه نتیجه فشار و اجبار، بلکه حاصل اقتدار ملت ایران بود/ در میانه جنگ بر اساس نظر رهبر انقلاب اعلام کردم که ایران آماده توافق‌های امنیتی با کشور‌های منطقه است وزیر جنگ آمریکا: اولین آزمایش سامانه پدافندی جدید «گنبد طلایی» ایالات متحده، با موفقیت انجام شد/ این رویداد در چارچوب تصویب «لایحه بزرگ زیبا» میسر شد سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: خط ارتباط مستقیم میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود ترامپ نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد

فرمانده آمریکایی با رد ضمنی اظهارات ترامپ؛ براساس برنامه از افغانستان خارج می‌شویم

فرمانده آمریکایی با رد ضمنی اظهارات ترامپ؛ براساس برنامه از افغانستان خارج می‌شویم فرمانده ارشد آمریکایی در واکنش به اظهارات ترامپ درباره خروج این کشور از افغانستان تا کریسمس، تاکید کرد واشنگتن براساس برنامه مشخصی افغانستان را ترک خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 12
کد خبر: ۶۲۶۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛  «ژنرال مارک میلی» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره اظهارنظر ترامپ برای خروج کامل ارتش آمریکا پیش از کریسمس از افغانستان گفت: ما یک برنامه مشخص برای خروج از این کشور داریم که براساس آن عمل خواهیم کرد.

 

این نظامی ارشد آمریکا بدون پاسخ دادن به این موضوع که آیا این گفته ترامپ به معنای خروج کامل نظامیان این کشور از افغانستان افزود: ما یک برنامه مشخص برای خروج داریم و گزینه‌های مختلف درباره خارج شدن کامل نظامیان در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته است.

 

میلی که با خبرگزاری NPR گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: در مورد جزئیات تعداد نظامیانی که قرار است از افغانستان خارج شوند، اظهار نظر نمی‌کنم و اما ما در این رابطه برنامه ای داریم که براساس منافع آمریکا طراحی شده است.

 

وی در ادامه گفت: آمریکا یک توافقنامه با طالبان امضا کرده و در حال حاضر 8600 نظامی در افغانستان داریم که براساس برنامه قرار است این تعداد به 4500 نفر برسد و کاهش بیش از این به تصمیم ترامپ بستگی دارد.

 

فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه خروج از افغانستان براساس شرایط موجود در این کشور صورت خواهد گرفت، تاکید کرد: این شرایط به معنای برگزاری مذاکرات صلح میان دولت و طالبان، عدم حمله طالبان به نظامیان آمریکا و عدم حمله طالبان به شهرهای بزرگ افغانستان و قطع رابطه با القاعده است.

 

این نظامی ارشد آمریکا در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم که تحلیل خوبی از شرایط افغانستان و همچنین گزینه‌های مختلف برای خروج را برای رئیس جمهور فراهم کنیم و ترامپ بر این اساس تصمیم که براساس منافع آمریکا است را اتخاذ خواهد کرد.

 

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند، اعلام خروج نظامیان از افغانستان از سوی ترامپ بی توجه به وضعیت افغانستان و برای پیروزی در انتخابات آتی است.

 

به گزارش فارس، پس از اعلام توئیتری دونالد ترامپ، درباره خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تا کریسمس، «زمیر کابلوف» مشاور ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان به ادعای کاخ سفید واکنش نشان داد.

 

کابلوف گفت: «یک لفاظی قبل از انتخابات به نظر می‌رسد. به احتمال زیاد ترامپ می‌خواهد به رأی‌دهندگانش نشان دهد به قول هایی که قبل از انتخابات پیشین داده بود پایبند است».

 

این دیپلمات روس تأکید کرد مسکو باور دارد که حضور ارتش آمریکا در افغانستان در حقیقت موجب بهبود اوضاع میدانی در این کشور نشده است.

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب گذشته در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، اعلام کرد که تمامی نظامیان آمریکایی باقی‌مانده در افغانستان باید تا کریسمس از این کشور خارج شوند.

 

به عنوان بخشی از توافق اوایل سال جاری میلادی مقام‌های آمریکایی و طالبان، نظامیان خارجی از جمله نیروهای آمریکایی در صورت حفظ آتش‌بس میان طالبان و دولت افغانستان، می‌بایست طبق برنامه تا می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) از افغانستان خارج شوند.

 

با اینحال، مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، تاکنون آشکارا در خصوص برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان اظهارنظر نکرده اند و مقام‌های فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) و پنتاگون تمامی سؤالات در این زمینه را به کاخ سفید ارجاع می‌دهند./ فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار