به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از تناقضهای سنگین اوباما و توییتر در قیاس مواجههاش با انتخابات کشورهایی مانند ایران و انتخابات اخیر آمریکا، رسانههای بزرگی مانند نیویورک تایمز و سیانان و تایم و ... هم به مخمصه بزرگی افتادهاند!
این رسانهها که برای دیگران مستمراً از ضرورت عدم «قضاوت» سخن میگفتند و تاکید میکردند که کار رسانه فقط «روایت» است، حالا در این چالش روایت-قضاوت، پا را فراتر از داوری نهاده و عملاً به بیانیهنویس تبدیل شدهاند.
نیویورک تایمز در پوشش سخنرانی ترامپ که میگفت سیستم انتخاباتی آمریکا فاسد است و علیه او تقلب شده، به جای آنکه همچون تجویزهایش برای دیگران، فقط روایت کند، در اینستاگرامش خبری نوشته که بیش از هرچیز به بیانیه شدیداللحن شباهت دارد. نیویورک تایمز در خط به خط عباراتش، ادعاهای ترامپ را «شدیداً دروغ» و «انگآلود»، «توهم توطئه»، «افترا»، و به «لحاظ شناختی متناقض» توصیف کرده و در نهایت هم صراحتاً نوشته است که چون برخی رسانههای آمریکایی دیدند ترامپ دروغ میگوید سخنرانی رئیسجمهور را قطع کردند و مجریها سعی کردند سخنان او را اصلاحکنند!
تایم هم در اینستاگرام خود همین رویکرد را به خرج داده و مدام صحبتهای ترامپ را «دروغ» برچسبگذاری کرده است.
فارغ از اینکه در هر موردی، کدام طرف در این نزاع آمریکایی درست یا غلط میگوید، آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است اینکه، بسیاری از ادعاهای آنها از حوزه سیاست گرفته تا رسانه و شبکه های اجتماعی و آزادی و ... در ظرف دو روز دود شده و به هوا رفته است.