اعتراف مقام آمریکایی به ناتوانی واشنگتن در به صفر رساندن صادرات نفت ایران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اعتراف مقام آمریکایی به ناتوانی واشنگتن در به صفر رساندن صادرات نفت ایران

برایان هوک، مقام آمریکایی برخلاف تلاش واشنگتن جهت به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعتراف کرد دولت این کشور مجبور به اعطای معافیت نفتی به 8 کشور شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 15
کد خبر: ۷۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با i24 اذعان کرد واشنگتن مجبور شده برخی کشورها را از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند. این اظهارنظر را می توان اعتراف دیگری از مقامات آمریکایی در ناتوانی جهت اجرای تحریم های نفتی ایران قلمداد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

واکاوی ادعای دولتمردان آمریکایی برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران؛ از حرف تا عمل

 

 

برایان هوک، در ادامه دلیل این اقدام را اینگونه تشریح کرده است:" مجبور بودیم به حدود ۸ کشور معافیت اعطا کنیم چون نمی‌خواستیم قیمت نفت به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد."

 

 

لازم به ذکر است آمریکا پس از خروج از برجام در 23 اردیبهشت ماه، روند بازگرداندن تحریم های پیشین و اعمال تحریم های جدید را پیش گرفت. در همین راستا، مقامات آمریکایی در اظهارنظرهای مختلف تلاش کردند اینگونه القاء کنند که دولت این کشور در اواسط آبان، صادرات نفت ایران را به صفرخواهد رساند. ولی پس از اعمال تحریم های نفتی، مشخص شد هشت کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان از تحریم ها معاف شدند و عملا سیاست واشنگتن در به صفر رساندن صادرات نفت ایران شکست خورد. موضوعی که به وضوح می توان در اظهارات برایان هوک هم مشاهده کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده