اظهارات روسیه درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اظهارات روسیه درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا باید بدون هیچ پیش شرط یا خواسته دیگری به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 25
کد خبر: ۷۱۶۸۹

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از پایگاه خبری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت آمریکا باید بدون هیچ پیش شرط یا خواسته دیگری به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

 

او افزود: ما از درک این موضوع پیروی می‌کنیم که بازگشت آمریکا به چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته‌ای ایران نباید با هیچ پیش شرط یا نیاز اضافی مرتبط باشد. ما معتقدیم که پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد. ما تأیید‌های مکرر سران ایران مبنی بر آمادگی برای اقدام در این جهت را مورد توجه قرار دادیم.

 

زاخارووا یادآوری کرد که شرکت کنندگان در جلسه وزیران خارجه امضاکنندگان برجام دقیقاً این نوع نگرش به توافق و بازگشت آمریکا بدون هیچ پیش شرطی را تأیید کردند.

 

زاخارووا گفت: تلاش‌ها برای پیکربندی مجدد توافق هسته‌ای به شکست انجامید. این [توافق] زنده است و به طور سیستماتیک ادامه خواهد یافت، همانطور که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (در مورد توافق هسته ای) ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵ به طور رسمی به تصوب رسید و همه کشور‌ها از جمله آمریکا ملزم به تبعیت از آن بدون هیچ ملاحظه‌ای هستند.

 

پیش از این رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد احیای توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن نیازمند توافقی جدید است که مشخص کند چگونه کاهش تعهدات برجامی ایران باید به حالت قبل برگردد. او پیشتر گفته بود خروج یکجانبه ترامپ از توافق بین‌المللی هسته‌ای با تهران، تهدید‌ها را تشدید کرده است. از آن زمان، ایران به عنوان پاسخ به خروج آمریکا، تصمیم گرفت تا اجرای پایبندی‌هایش به توافق هسته‌ای را کاهش دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده