ابلاغ «اصلاح آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» آملی لاریجانی: فعلاً FATF در مجمع تشخیص قابل بررسی نیست انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس پزشکیان: ساختار تصمیم‌گیری و اجرایی ما کارآمد نیست اعلام جزئیات جدید از مذاکرات عمان قدردانی پزشکیان از رهبر انقلاب برای مجوز مذاکرات غیر مستقیم قالیباف: کسانی که در فقر شدید هستند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند / ارز ترجیحی باید به کالای اساسی داده شود سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند پزشکیان: برای ساخت مسکن محرومان با مشارکت خیرین و مردم اقدام خواهیم کرد موافقت کمیته هسته‌ای مجلس با روند مذاکرات عمان رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح: دشمن از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی کلافه و عصبی است حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش: دیوار مرزی با افغانستان به انواع تسلیحات در لبه فناوری جهانی مجهز شده ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری درباره نحوه انتخاب و انتصاب مدیران قائم‌پناه: روند مذاکرات امروز رضایت‌بخش بود

۳۰درصد از دانش آموزان هیچ ابزار هوشمندی برای آموزش مجازی ندارند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که تهیه تبلت وتجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در اولویت بودجه ۱۴۰۰ قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 26
کد خبر: ۷۱۸۶۸

 حمید رضا حاجی بابایی در دیدار با سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفت، با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفت: اصلی ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی زمانی ایجاد می شود که بتوانیم زیرساخت های آموزش وپرورش انعطاف پذیر را ایجاد کنیم تا همه دانش آموزان صرف نظر از تفاوت های فردی، منطقه ای، فرهنگی از همه ظرفیت های ایجاد شده بهره برداری کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس با اشاره به لزوم استانداردسازی فرآیندهای آموزش وپرورش با توجه به چرخش های تحول آفرین که در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در تربیت تمام ساختی زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه معلمان بر اساس استعدادهای هر یک مدنظر می باشد، در این راستا باید فرایندها، منابع انسانی و فضا وتجهیرات متناسب با نیاز همه کودکان و نوجوانان طراحی و تدوین شود.

وی در تبیین این موضوع به اهمیت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه لزوما باید با خدمات توانبخشی تکمیل شود و با این رویکرد عنصر مهم و مکمل در آموزش و پرورش این دانش آموزان خدمات مشاوره ای، توانبخشی است.

حاجی بابایی توجه تجهیز هنرستان ها به منظور توسعه آموزش های مهارتی، لزوم تجهیز کارگاهها و آزمایشگاه های مدارس را نیز در ردیف اولویت هایی برشمرد که در بودجه ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد.

وی به آموزش های مجازی و دیجیتالی نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ابعاد عدالت آموزشی عدالت در آموزش های مجازی و دیجیتالی است، که با شیوع بیماری کرونا در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.
 
رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان  بر ضرورت توجه به عدالت دیجتیالی در آموزش و پرورش دانش آموزان که در سند تحول بنیادین نیز مدنظر قرار دارد، گفت: بر اساس گزارش مسئولین آموزش وپرورش ۳۰درصد از دانش آموزان به هیچ گونه تبلت و ابزار هوشمند برای استفاده از آموزش های مجازی دسترسی ندارند ، از این رو توجه ویژه به تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰ یکی از مهم ترین ضرورت هایی است که باید دولت و مجلس آن را در برنامه خود قرار دهند.

وی به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره ای داشت و گفت:  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این زمینه باید ورود نماید و باتمام ظرفیت برای تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند، خط ارتباط دیتایی دانش آموزان برنامه های خود را ارائه کند.

ارسال نظر