شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن-راهبرد معاصر

شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن

شرایط افتتاح حساب در بیشتر بانک ها یکسان است اما در این خبر ما نحوه افتتاح حساب مشترک در بانک مسکن را بررسی میکنیم. شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن را بخوانید.
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 27
کد خبر: ۷۱۸۹۵

به گزارش راهبرد معاصر افتتاح حساب در بانک ها شرایط خاصی دارد و در ایران مهم ترین شرط برای افتتاح حساب سن متقاضی است. متفاضیان افتتاح حساب باید 18سال سن داشته باشند. در این خبر ما نحوه افتتاح حساب مشترک در بانک مسکن را بررسی میکنیم. شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن را در ادامه بخوانید.

شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن

شرایط عمومی افتتاح انواع حساب ها

1-هرشخصی که به سن 18 سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از دادگاه صالحه صادر شده باشد می تواند به نام خود و یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند در بانک انواع حسابهای پس انداز وسپرده را افتتاح نماید .

2-‌ افرادی که 12 سال تمام داشته باشند شخصا" می توانند نسبت به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز عادی به صورت دفترچه( عدم امکان برداشت از حساب توسط فرد متقاضی تا سن 15 سال) اقدام نمایند .

3- به منظوردریافت مسکن کارت قرض الحسنه داشتن حداقل سن 15 سال الزامی است.

شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن

 4-گشایش انواع حساب های پس انداز و سپرده مستلزم قبول شرایط و امضاء کلیه اوراق مربوطه توسط افتتاح کننده حساب می باشد .

  • افراد می توانند به وکالت از طرف سایر اشخاص (اعم از حقیقی وحقوقی ) با قبول شرایط عمومی وارایه وکالت نامه رسمی که در آن گشایش حساب موردنظر ذکرشده باشد نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند .
  • افتتاح حساب برای اطفال صغیر به وسیله ولی ،قیم و برای محجور وغایب و مفقودالاثر توسط امین منصوب از طرف دادگاه امکانپذیر است.
  • درمورد اشخاص بی سواد الصاق عکس به کارت نمونه امضاء و دفترچه حساب الزامی است. در مورد این اشخاص مهر آنان جایگزین نمونه امضاء خواهد بود.
  • اشخاص حقوقی نیز می توانند نسبت به افتتاح انواع حساب های پس انداز و سپرده اقدام نمایند . افتتاح حساب به وسیله صاحبان امضاء مجاز و ارائه مدارک ذیربط صورت می گیرد.
  •  

شرایط افتتاح انواع حساب های مشترک

  1. حساب های تعهدی(صندوق پس انداز مسکن ، مسکن جوانان، صندوق پس‌انداز ساخت مسكن و صندوق پس‌انداز مسكن يكم ): صرفا با اقوام نزدیک به صورت مشترک قابل افتتاح است.
  2. حساب های سپرده سرمایه گذاری ممتاز ، مدت دار و قرض الحسنه اعم از جاری وعادیبا هر شخصی به صورت مشترک قابل افتتاح است

شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن

شرایط انتقال انواع حساب ها

  1. حساب های تعهدی(صندوق پس انداز مسکن ، مسکن جوانان، صندوق ساخت مسکن و مسکن یکم): صرفا به اقوام نزدیک قابل انتقال است .
  2. سپرده ممتاز: بستگان نزدیک و یا شریک.
  3. سپرده های مدت دار: بستگان نزدیک و یا شریک.
  4. سپرده ای قرض الحسنه اعم از عادی و جاری: انتقال امکانپذیر نمی باشد

توجه بستگان نزدیک (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، فرزند، پدربزرگ، مادربزرگ، نوه) می باشند

 نکته: در اینگونه حسابها می باید سهم هریک از دارندگان حساب و همچنین نحوه برداشت از حساب (با امضاء چه کسانی برداشت انجام شود) مشخص باشد. درصورتی که سهم هریک از دارندگان حساب یا نحوه برداشت معین نباشد در این صورت سپرده بالسویه متعلق به دارندگان حساب می باشد و برداشت از آن فقط با امضاء کلیه دارندگان امکانپذیر است.

شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن


افتتاح انواع حساب‌ها برای اطفال صغیر توسط اشخاصی غیر از ولی و قیم

الف -افتتاح حساب‌های سپرده سرمایه گذاری (حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، بلندمدت و ممتاز)، برای اطفال صغیر توسط افرادی غیر از ولی و قیم:

  • حساب‌های ذکرشده به نام افتتاح‌کننده حساب ( مادر یا غیر ) و به نفع صغیر افتتاح می شوند.در افتتاح حساب‌های ذکرشده، افتتاح‌کننده حساب می‌تواند حق هرگونه برداشت از حساب (اعم از اصل و منافع) را از خود سلب نماید یا برای خود محفوظ نگه دارد.
  • با عنایت به اینکه در افتتاح حساب‌های ذکرشده از صیغه شرعی "عهداستفاده می‌شود لذا چنانچه افتتاح‌کننده حساب قبل و یا بعد از رسیدن طفل به سن تعیین شده فوت نماید، وجوه حساب و منافع آن جزو ماترک افتتاح‌کننده حساب منظور نخواهد شد.
  • در صورت فوت طفل صغیر قبل از رسیدن به سن تعیین شده، موجودی حساب و منافع آن متعلق به افتتاح‌کننده حساب بوده و افتتاح‌کننده حساب حق برداشت از حساب را نیز خواهد داشت.
  • درصورت فوت طفل بعد از رسیدن به سن تعیین شده، موجودی و منافع حساب، متعلق به وراث طفل خواهد بود.

ب-افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن ، حساب صندوق پس‌اندازساخت مسکن و حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح حساب‌های ذکرشده برای اطفال صغیر توسط اشخاصی غیر از ولی، مادر و قیم امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

 شرایط حساب‌هایی که توسط مادر برای طفل صغیر افتتاح می‌شود:

الف ) چنانچه تاریخ اخذ تسهیلات بعد از سن تعیین شده توسط مادر،در زمان افتتاح حساب باشد:

* در صورتی که تاریخ اخذ تسهیلات قبل از سن قانونی طفل باشد، اعطای تسهیلات به صغیر، با ولایت و قیمومیت ولی یا قیم وی امکان‌پذیر می‌باشد.
*
درصورتی که تاریخ اخذ تسهیلات، سن قانونی یا بعد از آن باشد، اعطای تسهیلات صرفاً به فرزند امکان‌پذیر می‌باشد.

شرایط ثبت نام حساب مشترک بانک مسکن
ب ) چنانچه تاریخ اخذ تسهیلات قبل از سن تعیین‌شده در برگ افتتاح حساب توسط مادر، باشد:

پرداخت تسهیلات به مادر امکان‌پذیر می‌باشد . بدیهی است چنانچه مادر قصد اخذ تسهیلات به نام فرزند صغیر را داشته باشد، دخالت ولی قهری یا قائم مقام وی در این خصوص ضروری می‌باشد.

ج- افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز:

اشخاصی غیر از ولی و قیم می‌توانند برای طفل صغیر حساب قرض الحسنه پس‌انداز افتتاح نمایند.

توضیح 1: حق برداشت از حساب صغیر تا رسیدن به سن 18 سال تمام یا ارایه حکم رشد از محاکم صالحه با ولی قهری و در صورت نداشتن ولی قهری با قیم او می‌باشد.

توضیح 2: در مواردی که مادر به نام فرزند صغیر خود حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز افتتاح نماید، حق برداشت تا رسیدن صغیر به سن 18 سال تمام یا ارایه حکم رشد از محاکم صالحه فقط با مادر است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار