اصلاح طلبان در دو راهی انتقاد یا حمایت از روحانی-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

اصلاح طلبان در دو راهی انتقاد یا حمایت از روحانی

اصلاح طلبان برای فرار از بار مسئولیت پذیرش کاستی های دولت روحانی، این بار شلوغ کاری سیاسی را در دستور کار قرار داده اند؛ یکدست شدن و یک کاسه شدن سیاست داخلی ایران به مثابه ضربه گیر نقدهای پی در پی افکار عمومی ست
میثم آخوندی
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 2017 December 23
کد خبر: ۷۲

به گزارش "راهبرد معاصر"؛ غلامی سردبیر شرق معتقدست: با روی‌کارآمدنِ دولت روحانی، در سیاست داخلی ایران اتفاق تازه‌ای رقم خورده است و آن چیزی نیست جز یکدست‌شدن سیاست داخلی ایران.

پس از قضایای 88 اصلاح طلبان تلاش مضاعفی برای تداوم حیات در فضای سیاسی کشور صورت دادند.


آن ها با علم به جایگاه متزلزل در افکار عمومی در سال 92 از خیر گزینه نهایی خود – عارف – گذشتند و بر روی روحانی سرمایه گذاری کردند. از بیان موقت بودن این سرمایه گذاری هم ابایی نداشتند و حتی دولت روحانی را به رحم اجاره ای تشبیه کردند. اما پیش بینی ها برای بازگشت به حیات طبیعی سیاسی تا سال 96 محقق نشد تا بار دیگر از سر ناچاری لبخند خود را نثار روحانی کنند، بلکه اجازه نوشتن یادگاری بر دیوار اعتدالیون را کسب کنند.


اما تنها چندماه کافی بود تا اصلاح طلبان به این جمع بندی برسند که قطار اعتدالیون و دولت روحانی در مبدا آدرس غلط به این جریان سیاسی داده و آن ها را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند. در چنین شرایطی ست که پیشنهاد نخ نمای شده آشتی ملی با ادبیات مختلف همچون گفت و گوی ملی و تعامل جریان های سیاسی مطرح شد و امروزه روز هم با تلاش برای القای یکدست شدن سیاست داخلی مطرح می شود.


به نظر می رسد اصلاح طلبان برای فرار از بار مسئولیت پذیرش کاستی های دولت روحانی، این بار شلوغ کاری سیاسی را در دستور کار قرار داده اند؛ یکدست شدن و یک کاسه شدن سیاست داخلی ایران به مثابه ضربه گیر نقدهای پی در پی افکار عمومی ست تا شاید با تقسیم شدن این ضربات بین جریان ها، اصلاح طلبان از مطالبات افکار عمومی که این روزها با رشد تصاعدی همراه شده در امان بمانند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده