مسکو: درخواست ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی درباره برجام دور از واقعیت است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

مسکو: درخواست ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی درباره برجام دور از واقعیت است

روسیه درخواست تعدادی از قانونگذاران آمریکایی مبنی‌بر ایجاد توافقی فرابرجامی با ایران را دور از واقعیت توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 10
کد خبر: ۸۰۳۴۱

به گزارش راهبرد معاصر «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی درخواست قانونگذاران آمریکایی مبنی‌بر ایجاد توافقی فرابرجامی با ایران شامل صنعت هسته‌ای و همچنین موشکی کشورمان را دور از واقعیت دانست.

میخائیل اولیانوف اعلام کرد: ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی از دولت این کشور خواسته‌اند که به دنبال توافقی «جامع» با ایران باشد که هم برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و هم سیاست‌های تهران در منطقه را دربر گیرد؛ همه چیز در یک «سبد». بسیار دور از واقعیت.

۱۴۰ قانونگذار آمریکایی از این دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن خواستند تا به توافقی برسد که علاوه‌بر مسائل هسته‌ای، «مسائل امنیت ملی آمریکا» را نیز پوشش دهد.

ای‌بی‌سینیوز در گزارشی در این‌باره نوشته است در چنین برهه تاریخی حساسی برای آمریکا و درگیری با مسائل پیرامون توافق هسته‌ای ایران، این مورد نادری از توافق دو حزب اصلی بر سر یک مسئله است. در این نامه، که ابتدا برای ای‌بی‌سی ارسال شده، این قانونگذاران خواستار در نظر گرفتن بقیه مسائل مانند مسائل موشکی با ایران نیز شده‌اند.

پیش‌تر تعدادی از اعضای حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن درباره رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشدار دادند.

«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه آمریکا، ریاست نگارش این نامه را برعهده داشته و در آن به دولت کنونی آمریکا هشدار داده بود که درصورت بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های ایران، این مسأله با مخالفت کنگره مواجه خواهد بود.

دولت دونالد ترامپ در ماه می‌ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار غیرانسانی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیش روی دولت جدید آمریکا است.

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده