چین:خروج آمریکا از برجام ریشه اصلی بحران هسته‌ای ایران است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چین:خروج آمریکا از برجام ریشه اصلی بحران هسته‌ای ایران است

سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار بازگشت بدون شرط واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 06
کد خبر: ۸۲۹۴۹

به گزارش راهبرد معاصر ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه(۱۷ فروردین) در کنفرانس خبری هفتگی خود با اشاره به نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین، گفت: وضعیت هسته‌ای ایران هم‌اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد. چین از نشست کمیسیون مشترک که در آن مسئله رفع تحریم‌ها از سوی طرف آمریکایی و پایبندی از سوی طرف ایرانی مطرح خواهد شد، حمایت می‌کند. ما همچنین از کمیسیون مشترک برای تعامل با آمریکا به شیوه مناسب حمایت می‌کنیم و امیدواریم که طرفین بتوانند به اجماعی در خصوص بازگردان هرچه زودتر ایران و آمریکا به توافق برسند.

وی ادامه داد: من می‌خواهم تاکید کنم که آمریکا به طور یک‌جانبه از برجام خارج شد و اجماع تمامی طرفین را تضعیف کرد. این ریشه اصلی بحران هسته‌ای ایران است. ایالات متحده باید بدون شرط به توافق بازگردد و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را بردارد. ما امیدواریم که طرفین مربوطه بتوانند درست را از غلط تشخیص دهند و از آمریکا بخواهند تا اقداماتی ملموس برای برداشتن تحریم‌ها اتخاذ کند و هرچه زودتر اجرای کامل توافق هسته‌ای را از سر بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اظهار کرد: چین نقش سازنده‌ای در مسئله هسته‌ای ایران داشته است. ما متعهدیم که توافق هسته‌ای را هرچه زودتر به مسیر درست بازگردانیم و قاطعانه از منافع و حقوق مشروع آن حفاظت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به‌صورت مجازی آغاز شده بود، امروز(سه‌شنبه،‌۱۷ فروردین) از ساعت ۱۴:۳۰ به ‌وقت محلی (۱۷:۰۰ به وقت تهران) در وین از سر گرفته شد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی‌ را در این نشست همراهی کردند.

انریکه مورا، رئیس نشست کمیسیون مشترک برجام، معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا، امروز، سه‌شنبه (۱۷ فروردین) در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک، سازنده بود. همت و همبستگی برای رسیدن به یک روند دیپلماتیک مشترک با دو گروه تخصصی در خصوص اجرای برجام و برداشته شدن‌ تحریم‌ها وجود دارد. به عنوان هماهنگ‌کننده در وین تماس‌های جداگانه با طرفین مربوطه از جمله آمریکا را افزایش خواهم داد./ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار