ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

یک قدم تا استقرار نسخه الکترونیک بیمه سلامت

یک قدم تا استقرار نسخه الکترونیک بیمه سلامت سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: اداره‌های بیمه سلامت در شهرستان‌ها به تدریج از ابتدای خرداد ماه و پس از اطلاع رسانی موثر به کل پزشکان شاغل در شهرستان، پذیرش نسخه‌های کاغذی توسط داروخانه‌ها و موسسه‌های پاراکلینیک را متوقف می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 31
کد خبر: ۹۰۰۶۰


به گزارش راهبرد معاصر؛ سیده مریم حسینی، سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران درباره اجرای نسخه نویسی الکترونیک در استان تهران افزود: یکی از چالش‌های استقرار نسخه الکترونیک در استان تهران، جمع آوری اطلاعات پزشکان غیر طرف قرارداد شاغل در این استان است.

وی با بیان اینکه تعداد پزشکان شاغل در استان تهران بر اساس بررسی‌های انجام شده نزدیک به ۲۰ هزار نفر برآورد شده و شرایط استقرار نسخه الکترونیک در استان تهران با سایر استان‌ها متفاوت است و چالش‌هایی به همراه دارد، ادامه داد: برای این موضوع جلسه‌های متعددی با نظام پزشکی تهران و شهرستان‌ها داشتیم و اطلاعات نیز با سایر بیمه‌های پایه تبادل شده است.

حسینی یادآور شد: همچنین فهرست پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد که به صورت مستقل قراردادی با این اداره کل ندارند نیز بررسی شده و همچنین با انجام بررسی‌های میدانی توسط اداره‌های کل شهرستان‌ها، فهرست حدود ۱۳ هزار پزشک غیر طرف قرارداد تهیه شده است.


سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: همچنین اداره‌های بیمه سلامت در شهرستان‌ها از طریق داروخانه‌ها و موسسه‌های پاراکلینیک، اطلاعات پزشکان تجویز کننده را جمع آوری کرده و اکثر پزشکان شاغل در شهرستان خود را شناسایی کرده‌اند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات، اطلاع رسانی به پزشکان شاغل در استان تهران است. ابتدا برای کل پزشکان شناسایی شده در استان تهران از طریق پیامک، اطلاع رسانی‌های متعدد با موضوع کاهش تدریجی کاربرد دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت و اهمیت استقرار نسخه الکترونیک همراه با لینک‌های ثبت نام و آموزش مربوطه ارسال شد.

حسینی افزود: تشکیل تیم‌های اطلاع رسانی و پیگیری جهت ثبت نام و آموزش پزشکان در ستاد استان تهران و شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است. همچنین فهرست پزشکان ثبت نام شده در PSC و PCP استخراج شده و تاکنون هزار و ۵۹۳ نفر از پزشکان غیر طرف قرارداد از این طریق ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش و استقرار نسخه الکترونیک در مطب پزشکان ثبت نام شده در PSC توسط همکاران اداره رسیدگی به اسناد سرپایی و اداره‌های شهرستانی به طور حضوری، تلفنی و گروه‌های مجازی انجام شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: اداره‌های بیمه سلامت در شهرستان‌ها به تدریج از ابتدای خرداد ماه و پس از اطلاع رسانی موثر به کل پزشکان شاغل در شهرستان، پذیرش نسخه‌های کاغذی توسط داروخانه‌ها و موسسه‌های پاراکلینیک را متوقف می‌کنند.

حسینی ابراز داشت: در گام اول از ابتدای خرداد امسال، شهرستان پاکدشت در استان تهران بر اساس اعلام آمادگی رئیس اداره این شهرستان و پس از هماهنگی با دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری، نظام پزشکی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، پذیرش نسخه‌های غیر الکترونیک همه پزشکان که در بخش خصوصی غیر بیمارستانی فعالیت می‌کنند، متوقف شد./ خبرگزاری فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار