ذوالنوری: روحانی دوستان ایران را فراری داد-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

ذوالنوری: روحانی دوستان ایران را فراری داد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دلبستگی دولت روحانی به غرب، دوستان ایران را فراری داد، اما دولت جدید باید سریعا قرارداد‌های همکاری بین ایران و چین را منعقد کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 13
کد خبر: ۹۸۵۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ، درباره آخرین وضعیت قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: بین ایران و چین یک تفاهم‌نامه ۲۵ سال منعقد شده، اما هنوز تبدیل به قرارداد‌های اجرایی نشده است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط به دنبال آن هستند که قرارداد‌های اجرایی این تفاهم‌نامه ۲۵ ساله را تهیه و زمینه انعقاد آن را هموار کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی قرارداد‌های همکاری بین ایران و چین منعقد می‌شود، تصریح کرد: زمان تهیه قرارداد‌های اجرایی تفاهم‌نامه بین ایران و چین به اراده دولت جدید بستگی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه مجلس از دولت مطالبه خواهد کرد که در این زمینه تسریع شود، گفت: دولت روحانی دلبستگی زیادی به غرب داشت و با این نگاه خود، دوستان جمهوری اسلامی ایران را فراری داد، اما قطعاً در دولت رئیسی ارتباط ایران با کشور‌های دوست و همسو تقویت می‌شود.

ذوالنوری تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های بی تاثیر کردن تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران این است که ما با قدرت‌های بزرگ و همسو ارتباط بلندمدت داشته باشیم و پیش‌بینی می‌شود که در دولت رئیسی الگوی ارتباط و انعقاد سند همکاری بلندمدت با چین، با روسیه هم برقرار شود./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده