محمد هاشمی: شکست اصلاح طلبان حتمی‌ست، اگر...-راهبرد معاصر

محمد هاشمی: شکست اصلاح طلبان حتمی‌ست، اگر...

محمد هاشمی معتقدست: اختلافات درون حزبی اصلاح طلبان قطعا می‌تواند در عدم تشکیل ائتلاف فراگیر در بین تشکل‎هایی که خط مشی مشترک دارند تاثیرگذار باشد از این رو با رویه فعلی اصلاح‎طلبان، شکست آن‌ها در انتخابات حتمی است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
کد خبر: ۹۸۶
به گزارش "راهبرد معاصر"؛ محمد هاشمی فعال سیاسی اصلاحطلب با اشاره به اینکه تکروی تشکل‌های سیاسی اصلاحطلب بدون شک در مقطع فعلی جز شکست هیچ دستاوردی را عاید آن‌ها نخواهد کرد، تصریح کرد: در فضای امروز کشور هر جریان سیاسی اعم از اصلاحطلب و اصولگرا اگر قصدی برای ادامه فعالیت سیاسی به صورت منسجم و سازمان یافته دارند باید بدانند که بدون ائتلاف هیچ دستاوردی جز شکست در انتخابات نصیب آن‌ها نخواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: اصلاحطلبان بدون شک اگر رویه فعلی را در رویکرد‌ها و راهبرد‌های خود در نظر بگیرند و هر حزب و جریان سیاسی به سیستم تک‌روی که آغاز کرده است ادامه دهد قطعا نه تنها در انتخابات مجلس بلکه در انتخابات ریاستجمهوری نیز هیچ نتیجهای جز شکست عاید آن‌ها نخواهد شد از این رو تغییر در رویه فعلی این جریان سیاسی الزامی است.


عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در جامعه سیاسی ایران براساس آخرین اطلاعات اصلاحطلبان ۲۱ درصد، اصولگرایان ۲۰ درصد، جریان اعتدالی ۳۶ درصد از رای مردم را به خود اختصاص داده اند و بقیه آرا و نظرات مربوط به قشر خاکستری است که معمولا نقش مهمی را نیز در رویداد‌های مهمی، چون انتخابات برعهده دارند.


اصلاح‌طلبان ضریب نفوذ لازم را در بین مردم ندارند

عضو سابق حزب کارگزاران با اشاره به اینکه اصلاحطلبان در حال حاضر ضریب نفوذ لازم را در بین مردم ندارند گفت: اختلافات درون حزبی قطعا می‌تواند در عدم تشکیل ائتلاف فراگیر در بین تشکلهایی که خط مشی مشترک دارند تاثیرگذار باشد از این رو با رویه فعلی اصلاحطلبان، شکست آن‌ها حتمی است چرا که این جریان سیاسی قاعدتا با این رویه نمیتواند هیچ وزنکشی سیاسی را در فضای فعلی انجام دهد.


هاشمی با اشاره به تجریه اصولگرایان در انتخابات ریاستجمهوری سال ۹۶ اظهار کرد: حزب موتلفه در انتخابات ریاستجمهوری گذشته به عنوان یکی از احزاب اصولگرا با گزینهای مستقل در انتخابات حاضر شد و تمام تلاشهای خود را نیز برای پیروزی نامزد مدنظر خود انجام داد، اما به وضوح مشخص شد که تکروی این حزب نه تنها موفق نبود بلکه سبب شد جایگاه قبلی این حزب پرسابقه نیز از بین برود.


احزاب اصلاح طلب مراقب باشند به سرنوشت موتلفه دچار نشوند

وی تصریح کرد: بدون شک اگر احزاب اصلاحطلبی که این روز‌ها با عناوین مختلف در حال فعالیت هستند اختلافات داخلی خود را کنار نگذارند و به یک وحدت و انسجام داخلی دست پیدا نکنند قطعا آینده حزبی، چون موتلفه در انتظار آن‌ها خواهد بود.


این فعال سیاسی اصلاحطلب با اشاره به افزایش انتقادات و هجمههای وارده به جریانات اصلاحطلب و بزرگان این طیف خاطرنشان کرد: اصلاحطلبان باید به خوبی بدانند که فضا و زمان برای فعالیت آن‌ها بسیار محدود است از این رو اگربخواهند با این رویه تنش‌زا به فعالیت خود ادامه دهند قطعا روز‌های خوبی در انتظار آن‌ها نخواهد بود و باید از الان خود را بازنده انتخابات مجلس یازدهم و حتی ریاستجمهوری ۱۴۰۰ بدانند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده