روش‌های ساده برای محافظت از کودکان در برابر مالاریا دود سفید یا سیاه؟/ جهان در انتظار رهبر جدید کاتولیک‌ها پزشکیان: صرفه‌جویی را از دولت شروع کردیم/پنل‌های خورشیدی اولویت اول هشدار قرمز هواشناسی: رگبار، رعدوبرق و بادهای شدید در ۱۱ استان ترامپ: ایران در مهم‌ترین دوران تاریخی خود قرار دارد طوفان دست از سر تهران برنمی‌دارد/ بارش باران و گردوخاک در راه است چرا بیشتر مدارس فردا تعطیل شد؟ / احتمال تعطیلی مدارس تهران وجود دارد پرداخت کسورات بازنشستگان همزمان با حقوق ماهانه انجام می‌شود خبری مهم از باشگاه پرسپولیس رسید ! خبر خوش برای خریداران طلا / قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۶ اردیبهشت ارزان شد از تکذیب درویش تا تایید رفیعی؛ پرسپولیس در چنگ «هوادار متمول» بزرگداشت شهدای خدمت در محضر رهبر معظم انقلاب در تاریخ سی ام اردیبهشت ماه دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در راه است/ تاریخ دقیق اعلام شد نحوه توزیع کالا‌ها در طرح کالابرگ + فیلم سورپرایز و خرید بزرگ در پرسپولیس/ حضور غیرمنتظره محبوب برانکو در پرسپولیس

بازه زمانی رتبه بندی معلمان چند سال است؟+ جزئیات

لایحه رتبه بندی معلمان که در چند سال اخیر بسیار پر سر و صدا بود متاسفانه به دلیل تامین بودجه در بهارستان متوقف شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 23
کد خبر: ۹۹۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش به اظهار نظر پیرامون وضعیت لایحه رتبه‌ بندی معلمان در مجلس پرداخت و درباره اینکه چرا موضوع رتبه‌بندی معلمان این‌گونه به‌ هم‌ پیچیده و تصویب و اجرای آن به طول انجامیده است؟ اظهار کرد: رتبه‌بندی مسئله‌ای کاملاً پیچیده است و نمی‌توان به‌ راحتی و به‌ یک‌ باره وارد فرایند کامل اجرای آن شد.

 

وی افزود: برای تکمیل رتبه‌ بندی معلمان به یک بازه زمانی دو تا سه‌ ساله نیاز است. ضمن آنکه وقتی طرحی پیشنهاد می‌شود باید با توان نظام اجرایی کشور نیز تناسب داشته و ابعاد مختلف آن از جنبه تأمین منابع، نحوه برقراری حقوق‌ها، آثارش بر روی صندوق‌های بازنشستگی و مانند آن نیز سنجیده شود.



وی به برخی تصمیمات و مصوبات مجلس پیرامون لایحه رتبه‌ بندی معلمان نظیر تغییر عناوین رتبه‌بندی و همترازی با حقوق اعضای هیئت‌ علمی و ابهامات پیش روی آن اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات درباره رتبه‌ بندی معلمان این است که در مجلس روی «عنوان رتبه‌ها» نیز بحث و تصمیم‌گیری شد. اگر مسئله‌ای پیرامون عناوین وجود داشت می‌توانستیم آنها را به‌ روز کرده و به شکل دیگری درآوریم، اما بنده به‌ شدت مخالف کپی‌ برداری از آموزش عالی هستم. اینکه بگوییم مربی معلم یا استادیارمعلم، این‌ها کپی‌برداری از نظام آموزش عالی است. وی تأکید کرد که در صورت لزوم، باید تعاریفی متناسب با نظام تعلیم و تربیت برای رتبه‌ها ارائه می‌شد.

 

وی با بیان اینکه این تغییر عناوین ابهامات زیادی هم دارد اظهار کرد: مثلاً در رتبه «مربی معلم»، می‌خواهند همه معلمان را با مربیان وزارت علوم همسان کنند. در حالی‌ که اکنون وزارت علوم، هیئت‌ علمی مربی ندارد. هر کسی که وارد هیئت‌علمی در وزارت علوم می‌شود، با دکترا می‌رود و استادیار می‌شود؛ استادیار پایه ۳، پایه ۴ و به همین ترتیب مسیر ارتقایش شکل می‌گیرد. منظور از مربی چیست؟.

 

وی افزود: یا یکجا می‌گویند با آموزشیارمربی که در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای است، همسان شود. آن هم باز عدد خاصی را قائل نمی‌شود. فرض را بر این بگذاریم که این همترازی با مربیان ایجاد شود، با مربی پایه چند؟ اگر معلمی فوق‌لیسانس و ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد با یک معلم فوق‌لیسانس و دارای پنج سال سابقه، چگونه با پایه‌های مربیان وزارت علوم همتراز می‌شوند؟ ارتقا در رتبه‌های بعدی چگونه است؟ این‌ها جزو ابهامات هستند.

 

وی اضافه کرد: یک مشکل دیگر این است که اگر این اتفاق بیفتد از این پس هر اتفاقی در یک وزارتخانه بیفتد این انتظار وجود دارد که در وزارتخانه دیگر هم رخ بدهد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه لایحه‌ ارائه‌شده از سوی دولت، یک شیب ملایم داشت و متناسب با شرایط کشور ظرف دو تا سه سال کامل می‌شد و وضعیت خوبی ایجاد می‌کرد گفت: درنهایت هرکدام از رتبه‌هایی که به معلمان تعلق می‌گرفت با کارمند مشابه خودش در دستگاه‌های اجرایی مختلف ۲۵ درصد تفاوت دریافت حقوق داشت./ایسکانیوز

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حسن کلید ساز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
ترکمن زاده میگی بازنده زمانی ۳ساله می خواد این ۸سال چه غلطی میکردی مرتیکه
بیسواد
تحلیل های برگزیده