وعده‌های فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت در مجلس درباره خودرو سازی‌ها-راهبرد معاصر

وعده‌های فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت در مجلس درباره خودرو سازی‌ها

قیمت ارز امروز دوم شهریور ماه افرایشی بود و تحت تاثیر آن قیمت خودرو به طرز عجیبی در بازار خودرو روند صعودی طی می‌کند. امروز نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت در دفاع از برنامه هایش گفت با اجرای برنامه‌های وی تا ۴ سال دیگر صنعت خودرو افتخار ملی خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 24
کد خبر: ۹۹۷۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت  رضا فاطمی امین  وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت برگزار شد. در این جلسه 194 نماینده موافقت خود را با وزیر پیشنهادی اعلام کردند. سپس دو نماینده مخالف و چهار نماینده موافق درباره برنامه های وی سخن گفتند. فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت در دفاع از برنامه هایش گفت با اجرای برنامه‌های وی تا ۴ سال دیگر صنعت خودرو افتخار ملی خواهد بود.این در حالی است که قیمت ارز امروز دوم شهریور ماه افرایشی بود و تحت تاثیر آن قیمت خودرو به طرز عجیبی در بازار خودرو روند صعودی طی می‌کند. اما برنامه  و قول مهم وزیر صمت درباره خودرو سازی ها چیست؟

سیدرضا فاطمی امین در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در سال ۱۴۰۰ باید به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فرهنگی در سطح آسیای جنوب غربی با تکیه بر تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و ارتقاء نسبی سطح درآمد دست یابیم که این موضوع سبب تحقق چشم انداز کشورمان خواهد شد.

این عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: با تقویت بازار‌های داخلی و توجه به بازار‌های خارجی، تجمیع تقاضاها، هم افزایی بین بنگاه‌های کسب وکار تلاش خواهیم کرد عملکرد خوبی را ارائه دهیم و در این راستا هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکرد مطلوب به نمایندگان ارائه خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همچنین سامانه قواعد و مجوز‌ها تا پایان سال اجرایی خواهد شد که این امر از بروز اتخاذ تصمیمات خلق الساعه جلوگیری می‌کند و امضا‌های طلایی را از بین می‌برد. قطعا بسیاری از مجوز‌ها باید نظارت پسینی شوند.

وی گفت: در این راستا در سال آینده بسته‌های سرمایه گذاری پیش بینی خواهد شد تا سرمایه گذار‌ها بتوانند به راحتی موضوع فعالیت خود را انتخاب کنند و نیازی حتی به اخذ مجوز هم نداشته باشند.

فاطمی امین تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی، مالیات و مسئله تامین مالی ۸۰ درصد دغدغه فعالان اقتصادی است که بسیاری از آن‌ها مرتبط با وزارت صمت نیست، اما ما پیگیر آن‌ها خواهیم بود؛ به عبارتی باید پنجره واحدی باشیم تا وقتی واحد صنفی، تولیدی و ... مراجعه می‌کند این وزارتخانه در دولت پیگیر آن باشد.

وی گفت: اگر ان شالله وزیر بشوم، وظیفه ام این است که تمامی مسائل حوزه خودم را خودم پیگیری کنم و کار را به دیگران نسپارم و فرافکنی نکنم.

فاطمی امین با اشاره به موضوع خودرو تاکید کرد: خورو دغدغه همه ما است، در حوزه خودرو یک برنامه ۶ ماهه گذاشته ایم و در اختیار همه قرار گرفته است. یک برنامه دو ساله گذاشته ایم و ان شاءالله با اجرای این برنامه ۲ ساله تا ۳ الی ۴ سال دیگر صنعت خودرو، افتخار ملی خواهد بود. در حوزه خودرو مشکل فنی نداریم مشکلات ما سه موضوع است. یک عدم رقابتی بودن این صنعت، دوم تولید پایین که حدود ۴۰ یا ۱۰۰ هزار تولید است و هیچ کس کار اقتصادی نمی‌کند و هزینه‌های آن تامین نمی‌شود. این موضوع تولید ۳ میلیون خودرو به هم پیوسته است، اگر بخواهیم کاهش قیمت بدهیم و افزایش کیفیت باید قیمت تمام شده تولید خودرو را پایین بیاوریم و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وزیر پیشنهادی صمت ادامه داد: اصلاح ساختار‌های مدیریتی و اقتصادی از اولویت‌ها است، دولت نباید بنگاه داری کند. اگر وزیر صنعت بشوم اصلا مایل نیستم مدیرعاملان شرکت‌های خودروسازی را تعیین کنم. در یک دوره گذار آن‌ها را به سهامداران واگذار خواهم کرد. همین امسال سبد خودرو‌های تولیدی مصرف سوخت آن‌ها را به کمتر از ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهیم رساند و در سال ۱۴۰۴ ان شاءالله به قله صنعت خودروسازی خواهیم رسید. معضل بیکاری و اشتغال ما بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و با کار‌های تولیدی ساده و کار‌های معدنی و کار‌های تجاری می‌توانیم فارغ التحصیلان را مشغول کنیم. باید برویم به سمت پیشران‌های اقتصادی و به سمت صنایع الکترونیکی و الکتریکی و ماشین آلات صنعتی.

وزیر پیشنهادی صمت در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین راهبردها، برنامه‌ها و دغدغه‌های اصلی توسعه متوازن است، ما با توزیع عادلانه منابع و فرصت‌ها شرایط توسعه موازن را برای همه مردم فراهم خواهیم کرد و تا پایان سال جاری برای ۴۵۰ شهرستان متناسب با شرایط هر منطقه و با همراهی نمایندگان برنامه عملیاتی را ترسیم خواهیم کرد که تمامی اهداف و اقدامات وزارت صمت و دولت را مشخص می‌کند. این برنامه مبنای عملکرد مشترک ما خواهد بود و مدیران را براساس آن انتخاب خواهیم کرد و هر ۳ ماه درباره پیشرفت برنامه گزارشی ارائه می‌کنم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار