رکورد جدید رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رکورد جدید رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان

درحالی که سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۲ را خونبارترین سال فلسطینیان اعلام کرده بود، اما آمار وزارت بهداشت فلسطین نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته (ماه ژانویه) رکورد جدیدی در کشتار فلسطینیان را ثبت کرده و ۳۵ فلسطینی تنها در یک ماه گذشته شهید شدند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 30
کد خبر: ۱۷۱۰۵۵

به گزارش راهبرد معاصر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری تا کنون به ۳۵ شهید رسیده است.

این وزارتخانه فلسطینی، ماه جاری (ژانویه/ دی-بهمن) را خونبارترین ماه برای کرانه باختری از سال ۲۰۱۵ دانست.

براساس گزارش این نهاد پزشکی فلسطینی، نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، ۳۵ نفر از جمله ۸ کودک و یک زن مسن را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که ۲۰ تن از آنها ساکنان شهر جنین در شمال کرانه باختری بودند که پنجشنبه دو هفته پیش با یورش صهیونیست‌ها به خاک و خون کشیده شدند.

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه در اراضی اشغالی (اوچا) ۱۱ دی ماه و در گزارش سالانه خود اعلام کرد که سال ۲۰۲۲ خونین ترین سال برای فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۵ بوده، به طوری که در این سال ۲۳۰ تن به ضرب گلوله صهیونیست‌ها کشته شدند.

براساس این گزارش، از مجموع شمار کشته شده‌های فلسطینی، ۱۷۱ تن در کرانه باختری، ۵۳ تن در نوار غزه و ۶ تن دیگر در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به شهادت رسیدند.

در این گزارش همچنین آمده بود، در سال گذشته میلادی، ۹ هزار و ۳۳۵ فلسطینی نیز در مقابله با ارتش رژیم اشغالگر یا به هنگام یورش نظامیان صهیونیست به مناطق فلسطینی زخمی شدند.

براساس این گزارش، همچنین شهرکنشینان صهیونیست در سال گذشته ، دست به ۷۹۳ حمله زدند که در ۵۸۲ مورد از آن، خسارت زیادی به اموال فلسطینی‌ها وارد شد و ۲۱۱ تن زخمی شدند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده