توقیف ۱۸ فروند شناور در صیدگاه‌های جنوب-راهبرد معاصر

توقیف ۱۸ فروند شناور در صیدگاه‌های جنوب

سرپرست یگان حفاظت از منابع آبی شیلات خوزستان گفت: در عملیات مشترک دریایی توسط پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان و پایگاه حفاظت منابع بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر ۱۸ فروند شناور صیادی در صیدگاه‌های خوزستان توقیف شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 15
کد خبر: ۲۱۸۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ کامران شریفی روز جمعه، افزود: در راستای حفاظت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی ۱۸ فروند شناور صیادی شامل ۱۰ فروند قایق و هشت فروند لنج توقیف شد.

وی گفت: در بازرسی از شناور‌ها ۱۱ دستگاه ترالک ۳۰ رشته تور گوشگیر، ۸۲۰ کیلوگرم انواع میگو و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آبزیان دریایی کشف و ضبط شد.

سرپرست یگان حفاظت از منابع آبی شیلات خوزستان، افزود: پرونده تخلفات صیادی برای ۸۰ نفر به اتهام حمل غیرمجاز ادوات صید و نیز صید غیرمجاز تشکیل و آماده معرفی به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی است.

سالانه حدود ۵۵ تا ۶۰ هزار تن ماهی و میگو در آب‌های ساحلی و دریایی خوزستان صید می‌شود. قاچاق آبزیان به کشور‌های همسایه، استفاده از روش‌های مخرب و غیرقانونی صید همچون صید ترال، ورود شناور‌های خارجی به محدوده صیدگاه‌های استان، فعالیت صیادان فاقد پروانه صید، سنگینی و فرسودگی ناوگان صید و صیادی و صید در زمان ممنوعیت از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

استان خوزستان پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر رتبه چهارم صید و صیادی در کشور را دارد. صید، صیادی و تجارت اشتغال غالب در مناطق ساحلی خوزستان است. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده