صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۱۹
  • سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 26 July 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 01
کد خبر: ۱۰۰۴۹۹

حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه

یک ماه پس از توقف حملات راکتی گسترده به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه، رسانه‌ها گزارش دادند که مجددا یک پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در واپسین ساعات سه‌شنبه گزارش داد که پایگاه آمریکا در میدان گازی «کنیکو» (دیرالزور-شرق سوریه) هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

منابع محلی استان دیرالزور در این ارتباط به سانا خبر دادند که پایگاه آمریکا در شرق دیرالزور با دو راکت هدف حمله قرار گرفته؛ اما هنوز گزارشی در خصوص احتمال کشته یا زخمی شدن نیرو‌های آمریکا در دست نیست.

منابع یادشده همچنین اضافه کردند که نظامیان آمریکایی به‌سرعت راه‌های منتهی به منطقه را بستند و همزمان با این اقدام، بالگرد‌های آمریکایی به پرواز درآمدند.

پایگاه‌های آمریکا در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکو استان دیرالزور ماه گذشته چند بار هدف حمله راکتی قرار گرفت و این در حالی بود که نظامیان آمریکا گزارش مربوط به خسارت‌های ناشی از این حملات را سانسور کردند.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع سوریه پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشور‌های مجاور قاچاق می‌کند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: