صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۴
  • يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 18 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 02
کد خبر: ۱۰۰۶۵۷

بدرالدین الحوثی: تجاوز عربستان به یمن در راستای خدمت به آمریکا و اسرائیل است

بدرالدین الحوثی گفت: هیچ ابهامی در اتحاد رژیم سعودی با آمریکا و اسرائیل وجود ندارد. تجاوز به یمن و توطئه علیه کشور‌های منطقه در راستای خدمت به آمریکا و اسرائیل است. جنایاتی که علیه مردم یمن انجام شده است حتی از توانایی آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر آن‌ها هم فراتر رفته است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از المسیره، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سالروز شهادت زید بن علی علیه‌السلام با اشاره به رشادت این شهید گفت: ملت ما برای درک واقعیت و انتخاب گزینه‌ها به بصیرت نیاز دارد.

او در ادامه افزود: ما با استبداد آمریکا و رژیم صهیونیستی و ابزار آن‌ها ابتدا با بصیرت مواجه می‌شویم سپس جهاد می‌کنیم. استبداد آمریکا و اسرائیل تهدیدی جدی برای واقعیت ملت از نظر دین، امنیت، آزادی و عزت است. استبداد آمریکا ملت ما را در همه زمینه‌ها هدف قرار می‌دهد.

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: هیچ ابهامی در اتحاد رژیم سعودی با آمریکا و اسرائیل وجود ندارد. تجاوز به یمن و توطئه علیه کشور‌های منطقه در راستای خدمت به آمریکا و اسرائیل است. جنایاتی که علیه مردم یمن انجام شده است حتی از توانایی آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر آن‌ها هم فراتر رفته است.

دبیرکل انصارالله گفت: کسانی که گزینه‌های پیوستن به اتحاد آمریکا و اسرائیل را دارند یا سکوت اختیار کردند، در اشتباه هستند. ما نمی‌توانیم در برابر استبداد آمریکا و اسرائیل سکوت کنیم و ملت ما از فلسطین تا یمن مورد سوء استفاده و ظلم قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به تعالیم اسلام افزود: کتاب خدا به ما اجازه نمی‌دهد در برابر تجاوز و محاصره مردم سکوت کنیم. ما انتخاب خود را انجام دادیم و تصمیم خود را با بصیرتی که از کتاب خدا و آگاهی از واقعیت می‌آید، گرفته‌ایم.

عبدالملک الحوثی با انتقاد از برخی که فریب دشمنان یمن را خورده‌اند، گفت: کسانی که فریب نیرو‌های متجاوز را خورده اند، به خاطر آمریکا و انگلیس قربانی می‌شوند. اگر ما از نبرد خود چشم‌پوشی می‌کردیم پایگاه‌های آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی در صنعا و استان‌های مختلف برپا می‌شدند.

دبیرکل انصارالله در پایان نیز گفت: روحیه انقلابی و حرکت صادقانه مردم، ما را به وعده پیروزی خدا می‌رساند. ما تمام کشور خود را آزاد خواهیم کرد و تمام مناطق تحت اشغال ائتلاف متجاوز را بازسازی خواهیم کرد. مردم ما آزاد و عزیز خواهند بود و نیازمند آل سعود یا آل نهیان نخواهند بود.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: