صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۴۷
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 09
کد خبر: ۱۰۱۴۶۸

سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان عقب افتاد

طبق اعلام پنتاگون، سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان برای مدتی نامحدود به تعویق افتاده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  سرویس مطبوعاتی پنتاگون خبر داده سفر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به عربستان سعودی برای مدتی نامحدود به تعویق افتاده است.

 

پنتاگون گفته سفر آستین به دلیل «مشکلات زمان‌بندی» به تعویق افتاده و او امیدوار است بررسی درباره زمان این سفر را در نزدیک‌ترین فرصت ممکن در نظر بگیرد.

 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «سفر وزیر به عربستان سعودی به دلیل موضوعات مرتبط با زمان‌بندی به تعویق افتاده است. او به‌دنبال زمان‌بندی مجدد این سفر در نزدیک‌ترین فرصت ممکن است».

 

آستین طی سفر به غرب آسیا، با شرکای آمریکا در منطقه درباره خروج پر سر و صدای این کشور از افغانستان تبادل‌نظر کرد. او به قطر، بحرین و کویت سفر کرده و قصد داشت راهی عربستان شود که به گفته مقام پنتاگون، این سفر به تعویق افتاده است.

 

آستین در سفر خود به قطر به خبرنگاران گفت:‌ «ما بزرگترین عملیات خروج تاریخ خود را انجام دادیم و بدون قطر به چنین چیزی دست نمی‌یافتیم. امیدواریم که دیپلماسی به متوقف کردن درگیری‌ها در منطقه از جمله در ارتباط با پرونده ایران کمک کند».

 

این در حالی است که طی دو هفته عملیات خروج، ارتش آمریکا خسارات جانی سنگینی شد و طی انفجار انتحاری در فرودگاه کابل ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند. علاوه بر این، برجا گذاشتن تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا انتقادات زیادی را متوجه بایدن و وزارت دفاع آمریکا کرده است./فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: