صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 11
کد خبر: ۱۰۱۷۳۳

فراخوان جذب هیات علمی 1400 + شرایط

فراخوان جذب هیات علمی در سال 1400 از سوی وزارت علوم اعلام شد .

به گزارش راهبرد معاصر دیروز وزرات علوم فراخوان جذب هیات علمی را منتشر کرد که در آن برنامه زمانبدی و شرایط عمومی و اختصاصی جذب هیات علمی اعلام شده است. بر این اساس از امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ اعلام نیاز دانشگاه ها آغاز می شود، همچنین فرآیند ثبت نام منقاضیان از 17 آبان ماه شروع می شود. سهمیه جذب هیات علمی امسال حدود ۹۵۰ نفر اعلام شده است. شرایط جذب هیات علمی 1400 را در ادامه بخوانید.

دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند تا اطلاع ثانوی جلسات هیأت اجرایی و کارگروه‌های علمی و عمومی و حتی مصاحبه با داوطلبان را به صورت نیمه حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.طبق این اطلاعیه، نرم افزار و زیرساخت‌ها و بسته‌های آموزشی مربوط به برگزاری الکترونیکی جلسات و مصاحبه‌ها در اداره آمار و فناوری اطلاعات مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم فراهم شده است.

 

 

فراخوان جذب هیات علمی

در راستای اجرای مصوبه جلسه شماره ۸۱ هیأت عالی جذب به تاریخ ۱۳۹۰/۶/۲۱ بدینوسیله ‎برنامه زمانبندی ‎بیست‎ و چهارمین و بیست و پنجمین ‎فراخوان نیمه ‎متمرکز جذب ‎اعضای‎ هیأت‎ علمی پیمانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور مربوط به فراخوان آبان ماه ۱۴۰۰ و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با لحاظ توضیحات زیر به پیوست اعلام می‌گردد:

۱. درصورت نیاز به مشاوره و راهنمایی از سوی کارشناسان مرکز جذب، می‌توانید پس از ورود به سامانه جامع جذب و از طریق مرکز پیام پرسش خود را مطرح و پاسخ آن را ظرف مدت یک روز کاری، دریافت نمایید. دقت در اعلام نیاز در بازه مذکور و مطابق با تقویم اعلام شده، موجب مزید امتنان خواهد بود. بدیهی است پس از اتمام هر بازه، امکان تمدید آن یا ورود اطلاعات خارج از سیستم فراهم نیست و انتظار می رود همکاران گرامی در این مورد، تقاضا یا توقعی را مطرح نفرمایند.

۲. با توجه به محدودیت های مربوط به اختصاص ردیف استخدامی انتظار می رود؛ برای اعلام نیاز در این فراخوان صرفاً به ثبت حداقل ها در تطابق با نقشه جامع علمی کشور و مجوزهای مربوطه اکتفا نمایید و از هرگونه ثبت نیاز تخمینی خودداری فرمایید.

“همانگونه که استحضار دارید و در جدول زمانبندی نیز آمده است، معتبرنمودن تقاضاهای ثبت شده از وظایف مرکز نظارت و ارزیابی است که معمولا در تطابق با مصوبات هیأت امنا و نقشه جامع و طرح راهبردی دانشگاه و سند آمایش آموزش عالی کشور صورت می گیرد. درصورت رعایت این موارد در ثبت نیاز اولیه و درج ضمائم و مستندات آن در سامانه، انجام کار با سهولت و سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت و از هرگونه رفت و برگشت جلوگیری می شود.”

۳. ضروری است همراه با اعلام نیاز، شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشته ها قید شود. شرایط اختصاصی نباید ناقض قوانین و مقررات جذب و یا براساس انتخاب افراد از پیش تعیین شده اندازه گیری شود و نباید ظرفیت مشارکت عموم افراد واجد شرایط را محدود کند.

۴. هر داوطلب به محض ثبت نام از حقوق مکتسبه ثبت نام برخوردار است و باید شرایط سالم و عادلانه شرکتِ وی در رقابت فراهم گردد و از هرگونه تضییع حق و تعیین و یا محدود نمودن دایره انتخاب شوندگان، قبل از بررسی علمی و سایر صلاحیت ها خودداری گردد. هرگونه تضییع حق آحاد داوطلبان و برهم زدن شرایط رقابت عادلانه و مهندسی حائزین شرایط، موجب ضمان و خسارت در دنیا و آخرت خواهد گردید.

 

۵. فرایندهای جذب از طریق سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی صورت می گیرد و شایسته است ذینفعان گرامی و تمامی مراجع ذیربط، امور مربوط به جذب اعضای هیأت علمی و مراحل مختلف آن را صرفاً از طریق این سامانه پیگیری نمایند.

۶. نظر به شیوع بیماری فراگیر کرونا و با توجه به سیاست های ابلاغی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا و با لحاظ سیاست های دولت و وزارت متبوع در انجام همه مأموریت ها با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، هیأت مرکزی جذب در مصوبه جلسه مورخه ۹۹/۰۲/۰۳ خود بر اساس پیشنهاد برخی از دانشگاه ها مقرر نمود.“دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می توانند تا اطلاع ثانوی جلسات هیأت اجرایی و کارگروه های علمی و عمومی و حتی مصاحبه با داوطلبان را به صورت نیمه حضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار نمایند.”نرم افزار و زیرساخت ها و بسته های آموزشی مربوط به برگزاری الکترونیکی جلسات و مصاحبه ها در اداره آمار و فناوری اطلاعات مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم فراهم شده است. موسساتی که مایلند جلسات خود را به صورت نیمه حضوری برگزار نمایند، می‌توانند با مراجعه به مرکز پیام سامانه جامع و از طریق گزینه “استفاده از سیستم جلسات مجازی” و معرفی رابط دانشگاه با ذکر شماره تماس در متن درخواست اقدام نمایند. جلسات می تواند کما فی السابق به صورت حضوری یا نیمه حضوری برگزار گردد.

۷. تغییر تقویم فراخوان های سالیانه از شهریور و بهمن به اردیبهشت و آبان به این دلیل صورت گرفته که فاصله دو فراخوان طوری باشد که امکان به پایان رساندن دوره رسیدگی به فراخوان قبلی پیش از آغاز فراخوان جدید فراهم گردد و با نظر به مجموع محاسبات و بررسی های انجام شده از این پس ورود به فراخوان جدید صرفاً برای موسسات و دانشگاه هایی ممکن است که کار رسیدگی به پرونده فراخوان قبلی و حداقل در بلوک های مربوط به دانشگاه را به پایان رسانده باشند.

 

 

شرایط عمومی جذب هیات علمی

اساتید مدعو و مصاحبه شوندگان ملزم به رعایت بند های مقرر در ذیل این عنوان میباشند:

1- ضروری است اساتید مدعو و مصاحبه شوندگان روز قبل از شروع مصاحبه، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز را جهت ورود به جلسه مجازی فراهم نمایند. جلسه مصاحبه مجازی در پلتفرم  adobe connect برگزار میگردد و جهت ورود به این پلتفرم میتوانید هم از طریق مرورگر و هم از طریق نسخه ویندوزی ادوب استفاده نمایید.

2- حداقل سرعت مناسب در بستر اینترنت جهت شرکت در مصاحبه  512 kbps   میباشد. 

3- ترجیحا از یک عدد لپ تاپ مجهز به وب کم و میکروفون استفاده نمایید. ضروری است قبل از شروع مصاحبه از صحت کارکرد این موارد (مانند تصویر مناسب و صدای بدون نویز)  اطمینان حاصل گردیده و در صورت نیاز درایورهای آنها به روزرسانی گردند. همچنین میتوانید به جای لپ تاپ از pc که مجهز به میکروفون و وب کم مناسب بوده استفاده نمایید.

تذکر: استفاده از تلفن همراه به علت امکان قطع ارتباط در زمان انجام مصاحبه ممنوع میباشد.

4- به منظور جلوگیری از بروز مشکل در صدا، میتوانید از هدفون یا هدست استفاده نمایید.

5- حتما قبل از حضور در جلسه نسخه به روز شده ی تمامی فایل های مورد نیاز مانند پلاگین ادوب کانکت مرورگر، نرم افزار تحت ویندوز ادوب کانکت، مرورگر کروم، مرورگر فایرفاکس و نرم افزار anydesk را نصب نمایید.

 6- به منظور  حضور در جلسه به عنوان مهمان ( guest) از طریق لینک https://vc.abzums.ac.ir/jazb و با تایپ کامل نام و نام خانوادگی بصورت حروف انگلیسی مثلا (ali nasiri) وارد شوید.

7-کلیه مدعووین پس از قبول درخواست توسط مدیر جلسه، وارد جلسه خواهند شد.

 

 

 

شرایط اختصاصی جذب هیات علمی

مصاحبه شوندگان ملزم به رعایت بند های مقرر در ذیل این عنوان بوده و مسئولیت عدم رعایت هر یک از این موارد بر عهده ی فرد مصاحبه شونده میباشد.

1-جهت انجام مصاحبه مجازی میبایست در مکانی قرار داشته باشید که این شرایط در آن فراهم باشد:

فضای آرام و بدون صدا

بدون رفت و آمد و تنها حضور فرد مصاحبه شونده

دارای نور کافی به منظور مشخص بودن چهره مصاحبه شونده

عدم حرکت و جا به جایی سیستم ارتباطی در طول زمان مصاحبه

2- توجه داشته باشید که وب کم باید به گونه ای تنظیم گردد که  تصویر مصاحبه شونده کاملا مشخص گردد.

3- از  چرخاندن صورت و نگاه کردن  به فضایی غیر از جلسه در حال نمایش بر روی سیستم، خودداری گردد. 

4- به منظور جلوگیری از تضییع حقوق سایر مصاحبه شوندگان، ضبط جلسه به هر نحو ممنوع بوده و در صورت مشاهده و اثبات  این موضوع، مراتب به عنوان تخلف محسوب میگردد.

5- مصاحبه شوندگان ملزم به رعایت  شئونات اداری و اسلامی در جریان مصاحبه مجازی میباشند. 

6-مصاحبه شونده بعد از اتمام مصاحبه اجازه حضور در جلسه را نداشته و  میبایست جلسه را ترک نماید.

7-جهت جلوگیری از هرگونه تخلف، احراز هویت و ارائه کارت ملی در ابتدای جلسه و تایید از سوی هیات داوران الزامی میباشد. 

 

 

 

 

 

زمان‌بندی فراخوان آبان ماه ۱۴۰۰

ردیف

اقدام کننده

اقدام

تاریخ شروع

تاریخ خاتمه

۱

دانشگاه

اعلام نیاز

۱۴۰۰/۰۶/۲۰

۱۴۰۰/۰۷/۱۶

۲

مرکز نظارت

بررسی اعلام نیاز دانشگاه و تخصیص ظرفیت

۱۴۰۰/۰۷/۱۷

۱۴۰۰/۰۷/۳۰

۳

دانشگاه

تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز نظارت

۱۴۰۰/۰۸/۰۱

۱۴۰۰/۰۸/۱۴

۴

مرکز جذب اعضای هیات علمی

فراخوان

۱۴۰۰/۰۸/۱۷

۱۴۰۰/۰۸/۳۰

۵

دانشگاه

بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیات اجرایی جذب دانشگاه

۱۴۰۰/۰۹/۰۶

۱۴۰۰/۱۲/۰۷

۶

ارسال پرونده های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته های بررسی توانایی های علمی و صلاحیت عمومی

۷

نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی در دانشگاه

۸

اتخاذ تصمیم در هیات اجرایی جذب دانشگاه

۹

ارسال پرونده متقاضیان مورد تایید هیات اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیات مرکزی جذب

۱۰

مرکز جذب اعضای هیات علمی

بررسی مرکز جذب و طرح در هیات مرکزی

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

۱۴۰۱/۰۲/۰۵

۱۱

دانشگاه

اعلام نتیجه نهایی توسط دانشگاه به متقاضی

حداکثر تا ۱۴۰۱/۰۳/۰۱

 

زمانبندی فراخوان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

ردیف

اقدام کننده

اقدام

تاریخ شروع

تاریخ خاتمه

۱

دانشگاه

اعلام نیاز

۱۴۰۰/۱۲/۰۸

۱۴۰۰/۱۲/۲۸

۲

مرکز نظارت

بررسی اعلام نیاز دانشگاه و تخصیص ظرفیت

۱۴۰۱/۰۱/۱۴

۱۴۰۱/۰۱/۲۶

۳

دانشگاه

تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز نظارت

۱۴۰۱/۰۱/۲۷

۱۴۰۱/۰۲/۰۹

۴

مرکز جذب اعضای هیات علمی

فراخوان

۱۴۰۱/۰۲/۱۸

۱۴۰۱/۰۲/۳۱

۵

دانشگاه

بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیات اجرایی جذب دانشگاه

۱۴۰۱/۰۳/۰۷

۱۴۰۱/۰۶/۰۸

۶

ارسال پرونده های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته های بررسی توانایی های علمی و صلاحیت عمومی

۷

نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی در دانشگاه

۸

اتخاذ تصمیم در هیات اجرایی جذب دانشگاه

۹

ارسال پرونده متقاضیان مورد تایید هیات اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیات مرکزی جذب

۱۰

مرکز جذب اعضای هیات علمی

بررسی مرکز جذب و طرح در هیات مرکزی

۱۴۰۱/۰۶/۰۹

۱۴۰۱/۰۷/۳۰

۱۱

دانشگاه

اعلام نتیجه نهایی توسط دانشگاه به متقاضی

حداکثر تا ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: