صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۷
  • چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 29 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 12
کد خبر: ۱۰۱۸۴۳

وزیر خارجه عربستان: از تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنیم!

وزیر خارجه عربستان مدعی شد: از تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد: از تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

او همچنین در اظهاراتی خلاف واقع ادعا کرد: اولویت ما برقراری صلح در یمن باقی خواهد ماند و حق دفاع از خود و پاسخ دادن به حملات را برای خودمان محفوظ می‌دانیم!

پیش از این نیز وزیر خارجه عربستان در نشستی چهارجانبه میان برخی از کشور‌های اتحادیه عرب در سخنانی مداخله جویانه خواستار بازرسی سایت‌های هسته‌ای ایران شده بود.

او در پی ناکامی این کشور در مقابل نیرو‌های یمنی و گیر کردن در باتلاق جنگ علیه مردم یمن مدعی شده بود: ایران در امور کشور‌های عرب منطقه دخالت کرده و باید راهکار‌هایی را برای جلوگیری از این اقدام اتخاذ کرد.

اخیرا مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نگران است اطلاعات مربوط به تأسیسات هسته‌ای که ایران اجازه بررسی آن‌ها را به بازرسان نداده است، همچنان حل‌نشده باقی بماند.

او همچنین مدعی شده بود که تهران باید در اسرع وقت این مسئله را حل کند.

مذاکرات جداگانه و غیرمستقیم بین آمریکا و ایران برای بازگشت هر دو به تعهدات مرتبط با توافق هسته‌ای از ماه ژوئن متوقف شده است. واشنگتن و متحدان اروپایی آن از دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران -که در ماه اوت بر سر کار آمده است- خواسته‌اند به مذاکرات باز گردد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفتگو با رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی، رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما