صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۰
  • سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 09 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 29
کد خبر: ۱۰۳۷۷۷
راهبرد معاصر بررسی می‌کند؛

اضلاع بازی ضد ایرانی جدید غرب و رژیم صهیونستی

پس از بیانیه هدفمند و غیرحقوقی گروسی در خصوص مجتمع تسا، مقامات غربی شانتاژ سیاسی جدیدی را علیه کشورمان آغاز کرده‌اند. بازیگران فوق مدعی شده‌اند که اگر ایران اجازه دسترسی آژانس به این مجموعه را ندهد، قطعنامه‌ای را در شورای حکام علیه کشورمان تصویب خواهند کرد! گویا آمریکا و تروییکای اروپایی و آژانس، هر سه فراموش کرده‌اند که به سبب از بین رفتن عملی برجام و خروج رسمی آمریکا از آن، امکان پذیرش تعهدات فراپادمانی و فروپروتکلی از سوی ایران وجود ندارد!

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ هم افزایی رژیم اشغالگر قدس، آمریکا، تروییکای اروپایی و آژانس بین المللی انرژی اتمی در مواجهه با فعالیت‌های هسته ای کشورمان به نقطه اوج خود رسیده است. طی روزهای اخیر، مواضع قابل تاملی از سوی مقامات غربی و صهیونیستی در تقابل با کشورمان بیان شده که بار دیگر از این ترکیب ضد ایرانی در نظام بین الملل پرده بر می دارد: در ابتدا رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای خواستار دسترسی بازرسان آژانس به مجتمع "تسا" در کرج شد. مجتمع تسا، تولید کننده قطعات سانتریفیوژ می باشد. این درخواست آژانس در حالی صورت گرفته است که گروسی در جریان سفر اخیر خود به کشورمان در جریان دلایل محکم ایران جهت عدم دسترسی آژانس به این محل قرار گرفت. بر این اساس، در تیرماه گذشته عملیاتی خرابکارانه ( با هدایت احتمالی صهیونیست‌ها) در مجتمع تسا صورت گرفته و در حال حاضر، تحقیقات امنیتی در این مجموعه از سوی نهادهای داخلی کشورمان ادامه دارد. بدیهی است که در این شرایط خاص، امکان به روز رسانی تجهیزات نظارتی و دوربینهای آژانس در این محل وجود ندارد.


پس از بیانیه هدفمند و غیرحقوقی گروسی در خصوص مجتمع تسا، مقامات آمریکایی و اروپایی شانتاژ سیاسی جدیدی را علیه کشورمان آغاز کردند. بازیگران غربی مدعی شده اند که اگر ایران اجازه دسترسی آژانس به این مجموعه را ندهد، قطعنامه ای را در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان تصویب خواهند کرد! گویا آمریکا و تروییکای اروپایی و آژانس، هر سه فراموش کرده اند که به سبب از بین رفتن عملی برجام و خروج رسمی آمریکا از آن، امکان پذیرش تعهدات فراپادمانی و فروپروتکلی از سوی ایران وجود ندارد! بازی وقیحانه کاخ الیزه در زمین کاخ سفید در این میان بیش از هر زمان دیگری جلب توجه می کند! ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، در تازه ترین اظهارات ضد ایرانی خود تاکید کرده است که جامعه بین‌المللی درباره برنامه اتمی تهران «باید کاملا قاطعانه» عمل کند! این اظهارات در حالی مطرح می شود که پاریس یکی از مهم ترین عوامل شکست مذاکرات وین محسوب می شود و در آینده، اسناد زیادی در این خصوص منتشر خواهد شد.


در نهایت، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بر اساس آتش تهیه ای که آمریکا، تروییکای اروپایی و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای مانور ضد ایرانی وی آماده کردن بودند، در سخنرانی مضحکانه ای در سازمان ملل متحد مدعی شد که تحمل صهیونیستها ( که خود دارای بمب اتمی هستند ) به پایان رسیده است! هم پوشانی مشترک تل آویو، واشنگتن، تروییکای اروپایی و آژانس با یکدیگر در تقابل با کشورمان به وضوح نشان می دهد که همه این بازیگران، به دنبال یک هدف یعنی "مهار همه جانبه ایران قدرتمند" هستند. با این حال، جمهوری اسلامی ایران مدتهاست به صورت دقیق و همه جانبه، بازی مشترک دشمنان و اجزای این بازی را رصد می کند.بر این اساس، ایران در ذیل استراتژی مقاومت فعال اجازه تکمیل این بازی وقیحانه را به واشنگتن و متعاقات آن نخواهد داد.بنابراین، توطئه ضد ایرانی جدید دشمنان نیز فرجامی جز شکست و تباهی برای آنها نخواهد داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: