صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 11
کد خبر: ۱۰۵۱۱۰

معاون ابوبکر البغدادی دستگیر شد+ عکس

نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق از دستگیری معاون خلیفه خودخوانده داعش و یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های این گروه تروریستی، طی یک عملیات دشوار برون‌مرزی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، امروز (دوشنبه، ۱۱ اکتبر) از دستگیری یکی از مهمترین سرکرده‌های داعش در یک عملیات برون‌مرزی خبر داد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «در زمانی که چشم قهرمانان ما در نیرو‌های امنیتی برای محافظت از انتخابات هوشیار و باز بود، بازوی اصیل آن‌ها در سرویس اطلاعاتی یکی از دشوارترین عملیات‌های اطلاعاتی را در خارج از مرز‌ها انجام می‌داد».

در ادامه این پست آمده است که این عملیات به دستگیری «سامی جاسم» سرپرست مالی داعش و معاون «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش منجر شد.

الکاظمی که عصر دیروز (یکشنبه) گفته بود که فردا از یک اقدام امنیتی ویژه و بزرگ خبر خواهد داد، امروز با اعلام این خبر از نیرو‌های اطلاعاتی و امنیت و تلاش آن‌ها در انجام موفق این مأموریت قدردانی کرد.

 



سامی الجبوری کیست؟

سامی الجبوری که با نام «حجی حمید» هم شناخته می‌شود، پیش از داعش، عضو گروه تروریستی القاعده بود و امور مالی داعش را مدیریت می‌کند.

الجبوری موقعیت‌هایی نظیر معاون فرمانده داعش در جنوب موصل در سال ۲۰۱۴ میلادی را برعهده داشته و بعد‌ها از او به عنوان وزیر دارایی داعش هم نام برده شد.

پیشتر آمریکا جایزه‌ای ۵ میلیون دلار برای کسانی که درباره سامی الجبوری ارائه دهند تعیین کرده بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: