صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 11
کد خبر: ۱۰۹۲۹۰

تاکید وزیر خارچه ژاپن به ایجاد روابط سازنده با چین

وزیر امور خارجه جدید ژاپن گفت: مهم است که با چین روابطی سازنده و پایدار ایجاد کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه جدید ژاپن امروز (پنجشنبه) در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره رفتار چین اعلام کرد، این مهم است که با چین روابطی سازنده و پایدار ایجاد کنیم.

وی در کنفرانس خبری معارفه پارلمان ژاپنخود گفت تصمیم گرفته است تا از سمتش به عنوان رئیس اتحادیه دوستی پارلمان‌های ژاپن و چین کناره گیری کند تا از هرگونه «سوء تفاهم غیرضروری» جلوگیری شود.

رسانه‌های محلی ژاپن گزارش داده اند، اگر هایاشی به عنوان رئیس این اتحادیه باقی میماند، میان قانونگذاران محافظه کار در حزب حاکم دموکراتیک لیبرال ژاپن در مورد موضع قاطع او در قبال چین تردید ایجاد می‌شد.

گفتنی است روز گذشته پارلمان ژاپن در جلسه‌ای که به صورت زنده پخش شد، فومیو کیشیدا، رئیس حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن را با ۲۹۷ رای به عنوان صد و یکمین نخست وزیر ژاپن انتخاب کرد.

کیشیدا قبلا نیز در ۲۹ سپتامبر پس از انتخابات نخست وزیری پس از استعفای نخست وزیر سابق ژاپن از سمت خود، به عنوان صدمین نخست وزیر ژاپن انتخاب شده بود. در انتخابات پارلمانی هم که در ۳۱ اکتبر برگزار شد، حزب لیبرال دموکرات که ریاست آن را کیشیدا به عهده دارد، توانست اکثریت کرسی را به خود تخصص دهد.

انتخابات ژاپن پس از آن برگزار شد که یوشیهیده سوگا، نخست وزیر مستعفی این کشور اوایل ماه سپتامبر پیشنهاد استعفای خود را ارائه کرد. سوگا در حالی استعفای خود را اعلام کرد که تنها یک سال در سمت نخست وزیری ژاپن بود./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: