صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 14
کد خبر: ۱۰۹۶۴۳

واکنش رسانه اسرائیلی به پرواز بالگرد ایرانی برفراز ناو آمریکایی

انتشار تصاویر پرواز بالگرد ایران بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشته است.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به پرواز بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روی ناو هواپیمابر (USS Essex) در خلیج فارس، در تارنمای خود نوشت: خلبانان ایرانی در ارتفاعی پایین حضور خود بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی را به تصویر کشیدند.

در ادامه این گزارش آمده است: خلبان ایرانی مقابل چشم نظامیان آمریکایی از داخل کابین خود حضورش بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی USS Essex را به تصویر کشیده و مستند کرده است.

به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان تصاویر منتشرشده نشان می‌دهند این بالگرد در ارتفاعی بسیار پایین از سطح دریا کنار ناو هواپیمابر آمریکایی پرواز می‌کند، اما نظامیان آمریکایی موجود در این کشتی و بر عرشه آن هیچ واکنشی نسبت به آن از خود نشان نمی‌دهند.

این تصاویر غیرعادی در حالی منتشر می‌شوند که ایران رزمایش گسترده‌ای را در شمال اقیانوس هند و بخش‌هایی از دریایی سرخ به انجام رساند.

مانور ذوالفقار ۱۴۰۰ رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و سناریو‌های مختلف جنگ دریایی دور از سواحل ایران در آن تمرین شد.

در این رزمایش ایرانی‌ها قایق‌های تندرو در پهنه دریا و نظامیان سوار شدن بر بالگرد‌ها و نیز عملیات چتربازی کماندو‌ها را به نمایش گذاشتند.


رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با به‌کارگیری قسمتی از توان رزم نیرو‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش در منطقه وسیعی از شرق تنگه هرمز تا پسابندر در مرز ایران و پاکستان و در دریا نیز تا مدار ۱۰ درجه شمالی و بخشی از دریای سرخ برگزار شد./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: