صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۱۰
  • سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 23 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 15
کد خبر: ۱۰۹۸۲۸

رونمایی از جنگنده بدون خلبان روسیه در نمایشگاه دوبی

به گفته مقامات دولتی روس، جنگنده سبک و بدون خلبان «چک میت» روسیه برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی هوایی دوبی به نمایش خارجی گذاشته شده و تحویل سامانه موشک‌های اس-۴۰۰ به هند نیز پیش از موعد آغاز شده است.

به گزارش راهبرد معاصر، در دفتر مطبوعاتی شرکت دولتی "راس تک" روسیه اعلام شد که این شرکت برای نخستین بار جنگنده سبک و بدون خلبان «چک میت» (Checkmate) را در نمایشگاه بین المللی هوایی دوبی "DubaiAirshow-۲۰۲۱" به نمایش گذاشته است.

این جنگنده سبک نسل پنجم توسط شرکت هواپیما سازی متحد "سوخوی" روسیه ساخته شده که اکنون برای نخستین بار است که در خارج از مرز‌های روسیه به نمایش درآمده است. جنگنده پیشرفته و بدون خلبان «چک میت» نخستین بار در نمایشگاه بین المللی هوا-فضای "ماکس-۲۰۲۱" مسکو با حضور "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه رونمایی شد.

شرکت "راس تک" همچنین ویدئوی جدیدی از این جنگنده را در یوتیوپ منتشر کرده و اطلاعاتی درباره این هواپیما ارائه داده است.

به گفته مسئولان، نخستین پرواز هواپیمای «چک میت» برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده و قیمت آن ۲۵ الی ۳۰ میلیون دلار خواهد بود. این جنگنده قادر به حمل انواع موشک‌های هدایت شونده و غیرهدایت شونده و بمب‌های هوایی است.


در خبر دیگری گزارش شده، "الکساندر میخییف" رئیس شرکت "راس آبارون اکسپورت" روسیه نیز امروز در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تحویل سامانه موشک‌های ضدهوایی اس-۴۰۰ به هند، زودتر از موعد مقرر آغاز شده است.

میخییف یادآور شد که نخستین مجموعه هنگ سامانه موشک‌های اس-۴۰۰ تا پایان سال جاری میلادی (تا قبل از ۱۱ دی ماه) به طرف هندی تحویل داده خواهد شد و بلافاصله پس از سال نو میلادی، متخصصان روسی برای تحویل تجهیزات فنی این سامانه در محل استقرار آن‌ها حضور خواهند یافت. به گفته این مقام روس، نیرو‌های متخصص هوایی هند پیش از این دوره آموزشی لازم برای کار با این سامانه موشکی روسی را تکمیل کرده‌اند.

علاوه بر این، یک مقام آگاه در وزارت دفاع روسیه نیز در حاشیه این نمایشگاه در پاسخ به سئوال خبرنگاران، اعلام کرد که نخستین سامانه دفاع ضدهوایی راهبردی اس-۵۵۰ که در حال ساخت است، تا سال ۲۰۲۵ به نیرو‌های مسلح روسیه تحویل داده خواهد شد. به گفته وی، تحویل این سامانه راهبردی در چارچوب برنامه دولتی تسلیحاتی تا سال ۲۰۲۷ در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه بین المللی هوایی دوبی "DubaiAirshow-۲۰۲۱" از ۱۴ الی ۱۸ نوامبر (۲۳ الی ۲۷ آبان ماه) در امارات متحده عربی جریان دارد و روسیه انواع محصولات هوایی خود را در این نمایشگاه برای جهانیان به نمایش درآورده است./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: