صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 14
کد خبر: ۱۱۱۸۸
ظریف پس از دیدار با وزیر خارجه هند:

هند در بسیاری از زمینه‌ها کاملاً با ایران هماهنگ و همراه است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هند در بسیاری از زمینه‌ها کاملاً با ایران هماهنگ و همراه بوده و اینگونه گفتگوها و تبادل نظرات برای روابط دو کشور ضروری است.
به گزارش  راهبرد معاصر ،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در هند به سر می‌برد پس از دیدار با همتای هندی خود در خصوص محتوای دیدار و گفتگوی صورت گرفته میان طرفین، اظهار داشت: گفتگوی بسیار خوبی را در بحث برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران داشتیم که در آن مواضع ایران به طرف هندی تبیین شد.

وی با بیان اینکه همانطور که ما در این روزها برای شرکای هسته‌ای خود از جمله روسیه مواضع ایران را تبیین کردیم، اینجا هم این موضوع را انجام دادیم، گفت: وزیر امور خارجه هند به اهمیت اجرای برجام و لزوم برخورداری ایران از منافع برجام و اینکه اقدامات لازم در این خصوص انجام شود تاکید کرد. ما هم تاکید کردیم که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام اقدامات خود را انجام داده است.

ظریف افزود: مسائل منطقه‌ای، خطراتی که سیاست‌های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و تلاش‌هایی که آنها در منطقه دارند، نگرانی‌هایی که از اقدامات و خرابکاری‌های مشکوک آنها در منطقه اتفاق می‌افتد که قبلاً هم ما پیش بینی کرده بودیم که آنها از این دست اقدامات را برای افزایش تنش‌ها در منطقه انجام دهند، از دیگر مسائل مورد گفتگوی ما بود.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در خصوص مباحث مربوط به انرژی، استفاده از چابهار و همینطور روابط دوجانبه صحبت‌های بسیار خوبی داشتیم، ادامه داد: میزان بالای تجارت میان دو کشور و تلاش‌های ایران و هند برای افزایش و تداوم آن، موضوع افغانستان و تحولات آن کشور و موضوع تروریسم یکی دیگر از موضوعاتی بود که مورد بحث قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هند در بسیاری از زمینه‌ها کاملاً هماهنگ و همراه هست و این گونه گفتگوها و تبادل نظرات برای روابط دو کشور ضروری است.

منبع : مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: